Blogs

Τα μέλη του IlioupolisOnline γράφουν για πολιτικά, κοινωνικά, επιστημονικά και άλλα θέματα που απασχολούν την Ελλάδα και τον κόσμο.

Οικολογία, Κοινωνία και Εργασία 4

croppedimage645300 Stour Valley in SpringΤο διακύβευμα στην περίπτωση του οικολογικού κινήματος είναι η προστασία του περιβάλλοντος, ως ζήτημα άμεσης προτεραιότητας, από τη μια, και από την άλλη η σχέση του ανθρώπου με τη φύση, ως σχέση αλληλεξάρτησης και αλληλεπίδρασης.
Περισσότερα...

Ο Δήμαρχος Ηλιούπολης «μας χρωστάει μας παίρνει και το βόδι»!

Τα τέλη καθαριότητας είναι ανταποδοτικά, οι πολίτες πληρώνουν το κόστος του Δήμου για τις υπηρεσίες που απολαμβάνουν.
Εννοείται πως ο Δήμος διαχειρίζεται το κόστος της καθαριότητας κατά το συμφέρον των πολιτών υπακούοντας στον κανόνα «οι καλύτερες υπηρεσίες με το χαμηλότερο κόστος».
Όταν ο Δήμος, ως έχει υποχρέωση, πετυχαίνει μια μείωση του κόστους, δεν είναι λογικό να επιστρέφει στον πολίτη κάποιο ποσόν που του αναλογεί;
Με δεδομένη την «ομολογία» του κ. Δημάρχου πως η εγκατάσταση των υπόγειων κάδων, εκτός των άλλων, ωφέλησε και οικονομικά , δηλαδή μείωσε το κόστος, τι θα επιστραφεί στον πολίτη από αυτή τη μείωση που έγινε για λογαριασμό του;
Θα μειωθούν τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας;
Αν δεν συμβαίνει αυτό…., δεν κακοποιείται η έννοια της ανταποδοτικότητας των τελών;

Βέβαια ο κ. Δήμαρχος στο ίδιο κείμενο που ανάρτησε στο προσωπικό του λογαριασμό στο FB/19.9.18 μας πληροφορεί :
«Έτσι ο Δήμος Ηλιούπολης έχει καταφέρει να κρατήσει σε ικανοποιητικά επίπεδα την καθαριότητα στην πόλη παρά την έλλειψη προσωπικού, χωρίς καμία αύξηση δημοτικών ανταποδοτικών τελών για πέντε ολόκληρα χρόνια».

Είναι γενναίο εκ μέρους του κ. Δημάρχου να αναγνωρίζει ότι η καθαριότητα στην Ηλιούπολη είναι σε «ικανοποιητικά» επίπεδα!
Ο κάθε δημότης που έχει και ιδία αντίληψη της κατάστασης, καταλαβαίνει τι εννοεί ο κ. Δήμαρχος!
Με αφορμή, αυτή την ομολογία – παραδοχή του κ. Δημάρχου, έστω και πλαγίως, εγείρονται επί πλέον ερωτήματα για την υποχρέωσή του να επιστρέψει –μειώσει τα ανταποδοτικά τέλη.
Τα ανταποδοτικά δημοτικά τέλη ορίσθηκαν και καλύπτανε την προ κρίσης εποχή . Ήταν υψηλά και καλύπτανε ανάλογα υψηλά κόστη του Δήμου για υψηλού επιπέδου υπηρεσίες καθαριότητας.
Επί Δημαρχίας του κ. Βαλασόπουλου το «προϊόν» καθαριότητα υποβαθμίστηκε ως αποτέλεσμα, μείωσης προσωπικού, μείωσης μισθολογικού κόστους, μείωσης λόγω εισαγωγής νέων τεχνολογιών (ομολογημένη) αλλά και υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών καθαριότητας (ομολογημένη).
Βέβαια, όλα αυτά είναι θέμα για μια άλλη συζήτηση!
-Με δεδομένο αυτό το περιβάλλον και αυτές τις παραμέτρους κόστους:
Γιατί η τιμή του υποβαθμισμένου προϊόντος «καθαριότητα» που απολαμβάνει ο δημότης , συνεχίζει να χρεώνεται με τιμές κόστους προ κρίσης;
-Ποιός «καρπούται» τη διαφορά από την ομολογημένη υποβάθμιση της καθαριότητας;
-Δεν είναι λίγο «σόλοικο» να παρουσιάζεται ως παροχή στους Ηλιουπολίτες η μη αύξηση των ανταποδοτικών τελών επί πενταετία;

Μη μας διαφεύγει πως σε πολλά προϊόντα και υπηρεσίες τα τελευταία χρόνια γνωρίζουμε σημαντικές, είναι η αλήθεια , μειώσεις τιμών.
Ο Δήμος Ηλιούπολης γιατί δεν χαμηλώνει τις τιμές του προϊόντος «καθαριότητα» ως έχει υποχρέωση αλλά αντίθετα συνεχίζει να το «πουλάει» ακριβά;
Τα ερωτήματα που πιθανόν αναδύονται από τα παραπάνω θα είχε ενδιαφέρον να τύχουν απαντήσεων από όλες τις Δημοτικές παρατάξεις και κύρια από αυτήν που θεσμικά είναι επιφορτισμένη με τον ρόλο της «αξιωματικής αντιπολίτευσης» του Δήμου!

Διοίκηση του Δήμου είναι όλοι και οι οκτώ (8) δημοτικές παρατάξεις και στο δρόμο για τις εκλογές πρέπει να γνωρίζουμε «ποιούς θα αφήσουμε και με ποιόν θα πάμε»!

Αυτααά!!

Γιώργος Μπαλτάς
21.9.2018

Με τις Ευρωεκλογές μπροστά μας, τέτοιοι διαπραγματευτές είμαστε!

Τα μνημόνια μας τα επιβάλλανε.
Μας λένε ότι δεν υπήρχαν οι «δυνατότητες διαπραγμάτευσης».
Υπογράψαμε με τη πλάτη στο τοίχο, στριμωγμένοι από τις αγορές, από μη θεσμικά όργανα !
Με ποιούς δεν διαπραγματευτήκαμε; Ποιοι ήταν αυτοί που δεν δέχθηκαν να μας ακούσουν;
Άτυπα Ευρωπαϊκά όργανα που τα εκπροσωπούσαν οι : Γιούνκερ, Μέρκελ, Σόϊμπλε, Ντάϊσεμπλουμ, Ολι Ρεν και λοιποί όμοιοί τους!
Περισσότερα...

Οικολογία, Κοινωνία και Εργασία 3o μέρος

Collective Identity Hatred Bred in the Bone 1Οι πολιτικές ευκαιρίες είναι αξιόπιστα αλλά όχι υποχρεωτικά επίσημα, μόνιμα ή εθνικής εμβέλειας σινιάλα προς δρώντα πολιτικά ή κοινωνικά υποκείμενα που είτε τα ενθαρρύνουν είτε τα αποθαρρύνουν από τη χρήση των εσωτερικών πόρων για την διαμόρφωση κοινωνικών κινημάτων.
Περισσότερα...

Συζητάμε για τη παιδεία στην Ηλιούπολη!

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου άνοιξαν τα σχολεία. Κάποιες δεκάδες χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί, συνεπικουρούμενοι από κάπου 16-17.000 αναπληρωτές ξεκινάνε την εκπαιδευτική διαδικασία με τη μαθητιώσα νεολαία .
Αυτοί οι αριθμοί για τη χώρα ολόκληρη. Στην Ηλιούπολη ποιοι είναι οι αντίστοιχοι αριθμοί;
Περισσότερα...

Οικολογία, Κοινωνία και Εργασία 2o μέρος

Όταν μια κατάσταση προκαλεί δυσφορία σε ένα τμήμα ή ομάδα της κοινωνίας και αυτή η δυσφορία υποδηλώνει πως υπάρχει μια αρνητική εκτίμηση των υφιστάμενων σχέσεων ή της συλλογικής ενέργειας που παράγει, συντηρεί ή επιτείνει μια δυσάρεστη κατάσταση τότε είμαστε μπροστά σε ένα «κοινωνικό πρόβλημα».
Περισσότερα...

Η διαφαινόμενη «αχρήστευση» της απλής αναλογικής στους Δήμους

Το καλοκαίρι τελείωσε τα σχολεία θα ανοίξουν σε λίγες ημέρες και όλοι επιστρέφουμε στη κανονικότητα μας. Ο καθένας στη δική του «κανονικότητα»!
Μέσα σ αυτή την ατμόσφαιρα εντάσσεται και η κανονικότητα των τριών εκλογών που θα γίνουν οπωσδήποτε το 2019 κάπου εκεί στο Μάιο ως είναι προγραμματισμένες!
Ευρωεκλογές, Περιφερειακές εκλογές, Αυτοδιοικητικές εκλογές.
Περισσότερα...

Οικολογία, Κοινωνία και Εργασία 1o μέρος

Πού οφείλεται η «παρακμή του περιβάλλοντος»; Ποιες είναι οι αιτίες που οδήγησαν στη μόλυνση του εδάφους, του αέρα και του νερού του πλανήτη; Είναι αντιστρέψιμη η κατάσταση; Αν ναι, ποιες είναι οι κοινωνικές δυνάμεις που μπορούν να αντισταθούν στην περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης του πλανήτη και να αποκαταστήσουν τις σοβαρές ζημιές που έχει υποστεί το οικολογικό σύστημα, εν ολίγοις να σωθεί η ανθρωπότητα και η φύση;
Περισσότερα...

Το Φεστιβάλ Ηλιούπολης πάει θέατρο ...

Festival 2018 725x286
Τη Δευτέρα, 27 Αυγούστου ανοίγει τις πόρτες του το Φεστιβάλ του Δήμου μας, στο ανοιχτό Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής» και φιλοξενεί, όπως κάθε χρόνο, τις πιο αξιόλογες θεατρικές παραγωγές του καλοκαιριού, αλλά και επιλεγμένες μουσικές εκδηλώσεις, με αγαπημένους ερμηνευτές και συνθέτες.
Περισσότερα...

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ( ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ)

 imagesΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ( ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ)

Η ελληνική κυβέρνηση επιτέλεσε το ιστορικό της καθήκον. Κατέληξε μέσα από σωστούς διπλωματικούς χειρισμούς σε μια συμφωνία, που καλύπτει πλήρως το εθνικό συμφέρον και την εθνική θέση της χώρας μας.

Στις Πρέσπες υπογράψαμε μια πολύ σημαντική συμφωνία, που κατοχυρώνει όλα αυτά που οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ απέτυχαν να υπερασπιστούν ή να συμπεριλάβουν σε μια λύση του Μακεδονικού τα τελευταία 27 χρόνια.

Περισσότερα...

Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές: Οι μοναξιές δεν είναι παντοτινές

Ποιος ήταν ο Μαρκές; Ήταν διηγηματογράφος, σεναριογράφος και μυθιστοριογράφος και δημοσιογράφος. Καλύπτει μια μεγάλη γκάμα ενδιαφερόντων ενός «καθολικού συγγραφέα». Στη Λατινικη Αμερική όλοι τον αποκαλούν Γκαμπο.

αρχείο λήψης 1








Γεννήθηκε την 6η Μαρτίου 1927 στην Aracataca της Κολομβίας που στα μυθιστορήματά του ονομάζεται Μακόντο. Οι γονείς του –που αντιμετώπιζαν την άρνηση της γιαγιάς του για το γάμο λόγω των συντηρητικών πολιτικών θέσεων του γαμπρού- τον άφηναν στους παππούδες απ’ τη μεριά της μητέρας για να τον ανατρέφουν όσο θα έλειπαν για δουλειές. Ο παππούς ήταν στρατιώτης και ήρωας του φιλελευθέρου κινήματος και του ενστάλλαξε την ιδεολογία της κοινωνικής δικαιοσύνης και του δίδαξε τη βαρύτητα της αξίας της ανθρώπινης ζωής. Ο πατέρας του ήταν φαρμακοποιός και πέθανε όταν ο Γκαμπριέλ ήταν 9 χρονών.
Το 1967 έγραψε το πιο διάσημο βιβλίο του που έχουμε μέσες άκρες όλοι μας διαβάσει, τα «Εκατό Χρόνια Μοναξιάς». Είναι κατ’ εξοχήν εκπρόσωπος του Λατινοαμερικανικού «μαγικού ρεαλισμού», δηλαδή της ανάμιξης στοιχείων του φανταστικού και του πραγματικού κατά τέτοιο τρόπο που να έχει υψηλό βαθμό πειστικότητας. Διηγείται την ιστορία εφτά γενεών μιας οικογένειας σε ένα φανταστικό χωριό της Κολομβίας. Ξεκινά με την ιστορία μιας οικογένειας που δεν μπορεί να φροντίσει τον «αλαφροΐσκιωτο» παππού της. Το βιβλίο πούλησε πάνω από 30 εκατομμύρια αντίτυπα και μεταφράστηκε σε 37 γλώσσες.



Το 1982 έλαβε τα Βραβείο Νόμπελ. Το δεύτερο πολυδιαβασμένο έργ9ο του είναι ο «Έρωτας στα Χρόνια της Χολέρας» που ουσιαστικά είναι η ιστορί

α του γάμου των γονιών του δοσμένη με σαρκασμό και χιούμορ για να δείξε τον αγώνα του πατέρα του να πείσει τον κατά τα άλλα φιλελεύθερο συνταγματάρχη και κυρίως της μητέρας της να συναινέσουν επιτέλους στο γάμο δυο ανθρώπων που αγαπιόντουσαν παράφορα. Βέβαια, τους μεταφέρει στην βαθιά τρίτη ηλικία ρίχνοντας μια μαγική-ρεαλιστική πινελιά.
Στο «Φθινόπωρο του Πατριάρχη» περιγράφει την προσωπικότητα ενός λατινοαμερικανού δικτάτορα που ουσιαστικά ήταν ο Μάρκο Περέζ Χιμένεθ της Βενεζουέλας που ταίριαζε και στο προφίλ του δικτάτορα της Χιλής Αουγκουστο Πινοσέτ.

Στο «Χρονικό ενός Προαναγγελθέντος Θανάτου» γράφει και ως μυθιστοριογράφος και ως ερευνητής-δημοσιογράφος που εξερευνά το θάνατο ενός παιδικού του φίλου το 1951 και αποκαλύπτει τη δολοφονία. Εδώ κάνει τη μεγάλη ανατροπή και η αφήγηση της ιστορίας αρχίζει από το τέλος. Το μυθιστόρημα έγινε κινηματογραφική ταινία το 1985 από τον Ιταλό σκηνοθέτη Φρατζέσκο Ρόσι.


Κατάλογος των έργων του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές:
La hojarasca (Τα νεκρά φύλλα, 1955)
El coronel no tiene quien le escriba (Ο Συνταγματάρχης δεν έχει κανέναν να του γράψει, 1961)
La mala hora (Η κακιά ώρα, 1962)
Los funerales de la Mamá Grande (Η κηδεία της Μεγάλης Μάμα, 1962)
Cien años de soledad (Εκατό χρόνια μοναξιάς, 1967) ― ελλην.μετάφρ.Αγγ.Βερυκοκάκη-Αρτέμη ("Νέα Σύνορα")
El otoño del patriarca (Το φθινόπωρο του Πατριάρχη, 1975)
Crónica de una muerte anunciada (Χρονικόν ενός προαναγγελθέντος θανάτου, 1981) ― ελλην.μετάφρ.Σωτηριάδου-Μπαράχας ("Νέα Σύνορα")
El amor en los tiempos del cólera (Ο έρωτας στα χρόνια της χολέρας, 1985) ― ελλην.μετάφρ.Σωτηριάδου-Μπαράχας ("Νέα Σύνορα")
La aventura de Miguel Littín clandestino en Chile (Η περιπέτεια του Μιγκέλ Λιττίν, λαθραίου στη Χιλή', 1986)
El general en su laberinto (Ο στρατηγός μες στο λαβύρινθό του, 1989)
Doce cuentos peregrinos (Δώδεκα διηγήματα περιπλανώμενα, 1992)
Del amor y otros demonios (Περί έρωτος και άλλων δαιμονίων, 1994)
Noticia de un secuestro (Η είδηση μιας απαγωγής, 1996)
Ανεμοσκορπίσματα
Ζω για να τη διηγούμαι
Οι θλιμμένες πουτάνες της ζωής μου



Θανάσης Τσακίρης

Υποκατηγορίες

Αφιερώματα και προτάσεις για γεύσεις, ψυχαχωγία και τσάρκες στην πόλη.

Επιστολές πολιτών και φορέων για θέματα που αφορούν την πόλη.

Αφιερώματα σε πρόσωπα και θέματα που αφορούν την Ηλιούπολη.

Σελίδα 9 από 280

ΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ