Blogs

Τα μέλη του IlioupolisOnline γράφουν για πολιτικά, κοινωνικά, επιστημονικά και άλλα θέματα που απασχολούν την Ελλάδα και τον κόσμο.

Οι απευθείας αναθέσεις από το Δήμαρχο για το Δεκέμβριο ξεπερνούν τις 327.000 ευρώ

24 WRESΟι απευθείας αναθέσεις από το Δήμαρχο για το Δεκέμβριο ξεπερνούν τις 327.000 ευρώ, στις περισσότερες με προθεσμία υποβολής προσφοράς λιγότερο από 24ωρες.
Διανύουμε όλοι, λόγω της πανδημίας, μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο. Η διοίκηση του Δήμου όμως, αντί να δει την ουσία του προβλήματος και να σταθεί αρωγός στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και στην τοπική κοινωνία που πλήττεται, αντιμετωπίζει την κρίση ως ευκαιρία να προωθήσει τα μικροπολιτικά της συμφέροντα.
Περισσότερα...

Δεν πρέπει κανένας μαθητής να μείνει πίσω στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ μένουν αναξιοποίητα κονδύλια που μπορούν να το αποτρέψουν.Δημοτική Κίνηση"ΗΛΙΟΥ-πόλις, Ανθρώπινη πόλη"

Δημοτική Κίνηση"ΗΛΙΟΥ-πόλις, Ανθρώπινη πόλη"
?Ανακοίνωση
?Στο Δημοτικό Συμβούλιο 8-12-2020, στα πλαίσια της συζήτησης του πρώτου θέματος, για τις ανάγκες των σχολείων της πόλης, ενημερωθήκαμε από τη δημοτική αρχή ότι υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών της πόλης οι οποίοι δεν μπορούν ή έχουν σοβαρές δυσκολίες να παρακολουθήσουν τα τηλεμαθήματα λόγω έλλειψης κατάλληλου τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού.
? Σε αυτό το πρόβλημα ο δήμος προτίθεται να απαντήσει αγοράζοντας και διανέμοντας στα σχολεία tablets σε “δόσεις” ανά λίγα τεμάχια καλύπτοντας τελικά τις ανάγκες, αθροιστικά και με τον εξοπλισμό που θα δοθεί από το Υπουργείο Παιδείας.
? Θέση μας είναι ότι πρέπει άμεσα ο Δήμος να κάνει χρήση μέρους των κονδυλίων για την αντιμετώπιση επιπτώσεων λόγω της πανδημίας Covid-19 και σχετικών αναγκών, και να προβεί σε γενναία αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού την οποία και θα διαθέσει άμεσα στα σχολεία.
?Στο πιθανό επιχείρημα ότι το άνοιγμα των σχολείων είναι κοντά και ότι αυτή η ανάγκη θα εκλείψει, εξηγούμε πως αυτό καταρχάς μένει να διαπιστωθεί.
✅ Σε κάθε περίπτωση, εφόσον (και βάσει εγκυκλίων) ο εξοπλισμός παραδίδεται στα σχολεία, ακόμη και κατόπιν της άρσης των περιοριστικών μέτρων, μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς λόγους σε πολλές περιπτώσεις, με πολύ μικρό συγκριτικά κόστος σε σχέση με τα οφέλη που θα έχει μια τέτοια κίνηση, και συγκριτικά με άλλα έξοδα του Δήμου.
✅ Επίσης, συμβάλλει και στην αντιμετώπιση του μείζονος θέματος του εξοπλισμού των σχολικών εργαστηρίων, ο οποίος στις περισσότερες περιπτώσεις, έχει αφεθεί στα τεχνολογικά επίπεδα των αρχών της δεκαετίας του 2000.
▶️Πεποίθησή μας είναι πως δεν πρέπει κανένας μαθητής να μείνει πίσω στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ μένουν αναξιοποίητα κονδύλια που μπορούν να το αποτρέψουν.

119120990 3222898667808143 4044900283800331699 n 1

Ενημέρωση για την Ενεργειακή Κοινότητα- Δημοτική Κίνηση"ΗΛΙΟΥ-πόλις, Ανθρώπινη πόλη"

Κατά την διάρκεια του τελευταίου Δημοτικού Συμβουλίου της 30ης Νοεμβρίου, υιοθετήθηκε από την δημοτική αρχή η πρότασης της Κίνησης μας για την ίδρυση και λειτουργία Ενεργειακής Κοινότητας με βάση τον ν.4513/2018 στην πόλη, με τη συμμετοχή του Δήμου. Αναμένουμε από την δημοτική αρχή να ξεκινήσει τις ενέργειες και επισημαίνουμε τους λόγους για τους οποίους αυτό είναι σημαντικό.
? Ο νόμος για τις Ενεργειακές Κοινότητες (ν.4513/2018) συνιστά μία μεγάλη τομή για τον τομέα της ενέργειας στην Ελλάδα. Είναι ένας νόμος που ψηφίστηκε το 2018 με ευρεία πλειοψηφία στη Βουλή και αποτελεί κομβική θεσμική πρωτοβουλία στην πορεία της ενεργειακής μετάβασης σε μορφές καθαρής ενέργειας και τη συμμετοχή των Δήμων με όρους εφαρμογής κοινωνικής πολιτικής στο πλαίσιο της καταπολέμησης της ενεργειακής φτώχειας.
Συνεπώς δημιουργείται ένα παράθυρο ευκαιρίας για:
?την αποκέντρωση της παραγωγής ενέργειας και για τον εκδημοκρατισμό του ενεργειακού σχεδιασμού με την ενεργό συμμετοχή των πολιτών
?την καινοτομία
?την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας με την προστασία των ευάλλωτων κοινωνικών ομάδων
?τη δημιουργία βιώσιμων θέσεων εργασίας, στον ενεργειακό τομέα, στο πλαίσιο ενός νέου προτύπου ανάπτυξης δομημένο σε στέρεες βάσεις, με δίκαια χαρακτηριστικά, λαμβάνοντας υπόψη τους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς όρους
✅ Η ενέργεια αποτελεί κοινωνικό αγαθό στο οποίο όλοι οι πολίτες μπορούν και πρέπει πλέον να έχουν πρόσβαση, τόσο στη διαδικασία παραγωγής ενέργειας, όσο και την επιλογή τεχνολογίας που θα βασίζεται στην αξιοποίηση των τοπικών πλεονεκτημάτων και των πόρων, με σεβασμό στο περιβάλλον στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης.
Με αυτό τον τρόπο ο Δήμος μπορεί να λειτουργήσει διττά μέσω της Ενεργειακής Κοινότητας καθώς μπορεί για παράδειγμα να υλοποιήσει: ⬇️
?Πρόγραμμα κοινωνικής ενεργειακής πολιτικής για τους πιο ευάλωτους με παροχή δωρεάν ηλεκτρικής ενέργειας
?Μείωση κόστους κτιρίων/εγκαταστάσεων του Δήμου
✔️Ως Κίνηση θα συνεχίσουμε την κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων στο ίδιο πνεύμα, που θα έχουν ως στόχο την μεγιστοποίηση των οφελών για το Δήμο και την ευρύτερη κοινωνική πλειοψηφία.

Κατά την διάρκεια του τελευταίου Δημοτικού Συμβουλίου της 30ης Νοεμβρίου, υιοθετήθηκε από την δημοτική αρχή η πρότασης της Κίνησης μας για την ίδρυση και λειτουργία Ενεργειακής Κοινότητας με βάση τον ν.4513/2018 στην πόλη, με τη συμμετοχή του Δήμου. Αναμένουμε από την δημοτική αρχή να ξεκινήσει τις ενέργειες και επισημαίνουμε τους λόγους για τους οποίους αυτό είναι σημαντικό.
? Ο νόμος για τις Ενεργειακές Κοινότητες (ν.4513/2018) συνιστά μία μεγάλη τομή για τον τομέα της ενέργειας στην Ελλάδα. Είναι ένας νόμος που ψηφίστηκε το 2018 με ευρεία πλειοψηφία στη Βουλή και αποτελεί κομβική θεσμική πρωτοβουλία στην πορεία της ενεργειακής μετάβασης σε μορφές καθαρής ενέργειας και τη συμμετοχή των Δήμων με όρους εφαρμογής κοινωνικής πολιτικής στο πλαίσιο της καταπολέμησης της ενεργειακής φτώχειας.
Συνεπώς δημιουργείται ένα παράθυρο ευκαιρίας για:
?την αποκέντρωση της παραγωγής ενέργειας και για τον εκδημοκρατισμό του ενεργειακού σχεδιασμού με την ενεργό συμμετοχή των πολιτών
?την καινοτομία
?την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας με την προστασία των ευάλλωτων κοινωνικών ομάδων
?τη δημιουργία βιώσιμων θέσεων εργασίας, στον ενεργειακό τομέα, στο πλαίσιο ενός νέου προτύπου ανάπτυξης δομημένο σε στέρεες βάσεις, με δίκαια χαρακτηριστικά, λαμβάνοντας υπόψη τους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς όρους
✅ Η ενέργεια αποτελεί κοινωνικό αγαθό στο οποίο όλοι οι πολίτες μπορούν και πρέπει πλέον να έχουν πρόσβαση, τόσο στη διαδικασία παραγωγής ενέργειας, όσο και την επιλογή τεχνολογίας που θα βασίζεται στην αξιοποίηση των τοπικών πλεονεκτημάτων και των πόρων, με σεβασμό στο περιβάλλον στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης.
Με αυτό τον τρόπο ο Δήμος μπορεί να λειτουργήσει διττά μέσω της Ενεργειακής Κοινότητας καθώς μπορεί για παράδειγμα να υλοποιήσει: ⬇️
?Πρόγραμμα κοινωνικής ενεργειακής πολιτικής για τους πιο ευάλωτους με παροχή δωρεάν ηλεκτρικής ενέργειας
?Μείωση κόστους κτιρίων/εγκαταστάσεων του Δήμου
✔️Ως Κίνηση θα συνεχίσουμε την κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων στο ίδιο πνεύμα, που θα έχουν ως στόχο την μεγιστοποίηση των οφελών για το Δήμο και την ευρύτερη κοινωνική πλειοψηφία.

119120990 3222898667808143 4044900283800331699 n 1

Ανακοίνωση για το Τεχνικό Πρόγραμμα

Ανακοίνωση για το Τεχνικό Πρόγραμμα


119120990 3222898667808143 4044900283800331699 n 1











Ο Δήμος καλείται να υλοποιήσει ένα τεχνικό πρόγραμμα σε ασφυκτικές συνθήκες οικονομικής, υγειονομικής και περιβαλλοντικής κρίσης.
▶️ Παρόλα αυτά, επισημαίνεται πως οι πόροι του δήμου είναι περιορισμένοι, επομένως θα πρέπει να υπάρξει ανακατεύθυνση κονδυλίων σε έργα που εξασφαλίζουν την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του δήμου μέσω της υλοποίησης έργων που συντείνουν στην εξοικονόμηση πόρων.
▶️ Τέτοιοι τομείς είναι για παράδειγμα (ενδεικτικά) παρεμβάσεις για την ανακύκλωση ή τα ενεργειακά ζητήματα μέσω της εξοικονόμησης ενέργειας σε κτίρια και η ηλεκτρονική διακυβέρνηση/ψηφιοποίηση, με ταυτόχρονη διασφάλιση της προστασίας των πιο ευάλωτων συμπολιτών μας και ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
▶️ Τέλος, θεωρούμε ότι η βελτίωση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στο δήμο μας, εκτός του ότι θα εξυπηρετήσει άμεσα τους πολίτες, θα βοηθήσει στην εξοικονόμηση πόρων μέσω της πληροφόρησης και της πληροφορίας που θα παρέχει για τα τεκταινόμενα του δήμου, θα ενισχύσει τη διαφάνεια και ως εκ τούτου τη δημοκρατία και την ενεργή συμμετοχή των πολιτών. Με το σκεπτικό αυτό και με την κάλυψη των αναγκών της πόλης καταθέτουμε την πρότασή μας.
Δείτε αναλυτικά παρακάτω ⬇️
✅ Ως προς τη διαβούλευση του Τεχνικού Προγράμματος
? Η διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε εξάντλησε το χαρακτήρα της ως μία τυπική υποχρέωση μεν, παρόλα αυτά επισημαίνουμε την ανάγκη για συμμετοχή και όχι απλώς διεκπεραιωτικές ή τυπικές διαδικασίες και μάλιστα –δυστυχώς- σε τόσο άμεσους χρόνους που δεν εξασφαλίζουν συμμετοχή (αν υποθέσουμε πως αποτελεί στόχο κάτι τέτοιο, αν και έχουμε αμφιβολίες). Η διαδικασία της διαβούλευσης είναι βέβαια μία διαδικασία που δεν εξασφαλίζει την πραγματική συμμετοχή των ενεργών πολιτών και δεν προσφέρει το απαραίτητο επίπεδο πληροφόρησης σε αυτούς. Απαιτούνται μηχανισμοί συμμετοχής της τοπικής κοινωνίας.
? Έγινε παρόλα αυτά μια πρώτη προσπάθεια εκ μέρους της διοίκησης να γίνει ένας διάλογος επί του τεχνικού προγράμματος (για πρώτη φορά είναι η αλήθεια μέσω της αποστολής του εισηγητικού) η οποία είναι σε θετική κατεύθυνση, όμως υπάρχουν πολλά κενά και περιθώρια βελτίωσης στα οποία η παράταξή μας θεωρεί υποχρέωση να συμβάλλει εποικοδομητικά.
✅ Ως προς το Τεχνικό Πρόγραμμα – Παρατηρήσεις & Προτάσεις
? Παρουσιάστηκαν 2 καταστάσεις νέων και συνεχιζόμενων έργων για το 2021. Σε αυτές τις καταστάσεις περιγράφονται έργα τα οποία αναφέρονταν και στις προηγούμενες καταστάσεις των τελευταίων 10 ετών. Για τα έργα αυτά δεν υπάρχουν μελέτες, ενώ δεν έχουν πραγματοποιηθεί προκαταρκτικές συζητήσεις ή έστω διερεύνηση μελλοντικής χρηματοδότησής τους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τα πιο κάτω έργα, τα οποία χωρίς να έχει γίνει έστω και μικρή πρόοδος επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο:
1. Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός στην πλατεία του ΙΚΑ για ανέγερση πολιτιστικού κέντρου σε οικόπεδο 5 στρεμμάτων που όμως δεν μας έχει παραχωρηθεί ακόμη από την ΕΤΑΔ
2. Κατασκευή νηπιαγωγείου επί των οδών Ματσούκα και Κρατίνου με χρηματοδότηση της ΚΤΥΠ
3. Προσθήκη 6 νέων αιθουσών στο δημοτικό σχολείο 7-21 με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης.
4. Μελέτη για κατασκευή κτηρίου στο 8-17 δημοτικό
5. Ενεργειακή αναβάθμιση δημοτικού μεγάρου προϋπολογισμού 750.000 ευρώ από ΠΕΠ Αττικής
6. Ανακατασκευή θεάτρου 5ου λυκείου Ηλιούπολης
7. Κυκλοφοριακές μελέτες που όμως δε συγκροτούν μια ολιστική πρόταση για ένα τόσο σοβαρό θέμα
8. Κατασκευή αποδυτηρίων στο Χαλικάκι.
✅ Για τα νέα έργα
? Όσον αφορά τα νέα έργα για το 2021, προβλέπονται επισκευές πεζοδρομίων σχετικά σημαντικών ποσών, συντηρήσεις σχολείων χωρίς να υπάρχουν στοιχειώδεις καταγραφές και προτεραιότητες, δημιουργία ποδηλατοδρόμου χωρίς δυστυχώς να υπάρχει κάποια τεκμηριωμένη πρόταση. Επίσης παρατηρούμε πως ενώ αναφέρονται δαπάνες για κατασκευές παράπλευρων αγωγών ομβρίων εν τούτοις δεν περιγράφονται έστω τα σημεία που μπορούν να υλοποιηθούν αυτά τα έργα, όπως για παράδειγμα οδός Αισχύλου, Αντιφώντος, πλατεία Αεροπορίας κλπ.
? Στο μουσείο που χρήζει σοβαρών επισκευών και συντηρήσεων δεν γίνεται καν αναφορά. Εκτός από τις κτιριακές επισκευές όμως, απαιτούνται οι σχετικές αποφάσεις, χρήματα και προσωπικό για την οργάνωση του μουσείου και την ουσιαστική του λειτουργία.
? Όσον αφορά τα ενεργειακά, θεωρούμε θετικό γεγονός την ένταξη του Δημαρχιακού μεγάρου στο ΠΕΠ για την ενεργειακή του αναβάθμιση ως συνεχιζόμενο έργο, όμως κάποια στιγμή θα πρέπει να υλοποιηθεί. Παρόλα αυτά, λείπει η αποτύπωση αυτής της οριζόντιας στρατηγικής για τις ενεργειακές αναβαθμίσεις στο σύνολο των εγκαταστάσεων και κυρίως στα σχολεία. Τα σχολεία πρέπει να ενταχθούν στο πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης ΗΛΕΚΤΡΑ, όμως για να γίνει αυτό πρέπει να γίνουν οι σχετικές μελέτες (κάτι που δεν προβλέπεται) και να επιλυθεί το ιδιοκτησιακό προς τούτο άμεσα.
? Προτείνουμε τη δημιουργία Ενεργειακής Κοινότητας (ν.4513/2018) με ευθύνη και συμμετοχή του Δήμου, αφενός για την παροχή δωρεάν ρεύματος σε ευάλωτους, ενώ από την άλλη τη μείωση του κόστους ενέργειας του Δήμου και επομένως την απελευθέρωση κονδυλίων προς άλλες χρήσεις. Επιπλέον, η Ενεργειακή Κοινότητα μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά και στην ανάπτυξη των ΣΦΗΟ σε επίπεδο Δήμου, συνεπώς και της ηλεκτροκίνησης.
? Με έκπληξη βλέπουμε όμως πως δεν υπάρχει καν αναφορά στο Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ). Η συνολική διάρκεια ζωής του ΣΜΑ είναι βάσει αδείας 3 χρόνια, επομένως απαιτείται άμεσα αποσαφήνιση σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι, καθώς έχει παρέλθει ήδη ένα έτος. Εμείς έχουμε κάνει πρόταση προς τη δημοτική να ενταχθεί το ΣΜΑ εντός των πόλεων με σχετικές προβλέψεις και δικλείδες ασφαλείας, αλλά εδώ δεν υπάρχει καν μελέτη ή πρόβλεψη.
? Στο μέγα θέμα της ανακύκλωσης, δεν υπάρχει κάποια πρόταση εκ μέρους της δημοτικής αρχής, ενώ ήδη θα μπορούσε να έχει επικαιροποιηθεί το τοπικό σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων, να προχωρήσει η κοστολόγηση στις υπηρεσίες καθαριότητα –ανακύκλωση, να ιδρυθούν γωνίες ανακύκλωσης οι οποίες δε χρειάζονται καν άδεια και στις οποίες θα μεταφέρονται ανακυκλώσιμα υλικά πλην των οργανικών και να μπουν στη διαδικασία της ανακύκλωσης οι καφέ κάδοι για τα οργανικά. Άλλωστε προς αυτό, η δημοτική μας παράταξη έχει αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες και έχει καταθέσει και τις αντίστοιχες προτάσεις βασισμένες στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε εντός του 2020 καθώς και τις καλές πρακτικές (π.χ. Χαλάνδρι)
? Μια μεγάλη παράλειψη του τεχνικού προγράμματος είναι ότι δεν καταγράφει τις ανάγκες της πόλης και δεν συνδέει τα όποια μελλοντικά τεχνικά έργα με τη διεκδίκηση δημόσιων χώρων από την ΕΤΑΔ, κάτι που προϋποθέτει μελέτες, πολεοδομικό σχεδιασμό, εύρεση των χρηματοδοτικών εργαλείων και ενημέρωση των πολιτών.
? Ένα άλλο σοβαρό έργο που πρέπει να προχωρήσει άμεσα είναι η Πικροδάφνη, με συνολική οριοθέτηση και ανάδειξη της φυσικής κοίτης με ήπιες και οικολογικές παρεμβάσεις.
? Άμεσα, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, να προωθηθεί η αποκατάσταση των σημείων όπου χαράδρες γίνονται ρέματα σε περιπτώσεις βροχοπτώσεων και υπάρχει κίνδυνος για σχολικά συγκροτήματα.
? Να ξεκινήσει η μελέτη για τις επιπτώσεις από το έργο του Ελληνικού στη πόλη μας, ιδίως στο κυκλοφοριακό, αλλά και τα ζητήματα που σχετίζονται με τη διαχείριση του και κατόπιν της κατασκευής της υπόγειας σήραγγας.
? Αναβάθμιση του οδοφωτισμού στην πόλη μας (led) με όρους δημοσίου συμφέροντος.
❗️Εν κατακλείδι, δυστυχώς για την πόλη μας αυτή την περίοδο που μπορούμε και πρέπει να σκεφτούμε αλλιώς σχεδιάζοντας και εκπονώντας μία μακρόπνοη στρατηγική, βλέπουμε μία από τα ίδια εκ νέου.
▶️ Είναι δυστυχώς ένα τεχνικό πρόγραμμα που δεν αποτελεί τον βραχίονα της εφαρμογής ενός στρατηγικού οράματος για την πόλη μας, αφού διακρίνεται για την αποσπασματικότητά του.
▶️ Δεν υπάρχει στοιχειώδης σχεδιασμός, ιεράρχηση αναγκών, απαραίτητες μελέτες, πηγές χρηματοδότησης, ενημέρωση πολιτών αλλά και παρατάξεων.
Ανακοίνωση για το Τεχνικό Πρόγραμμα
Ο Δήμος καλείται να υλοποιήσει ένα τεχνικό πρόγραμμα σε ασφυκτικές συνθήκες οικονομικής, υγειονομικής και περιβαλλοντικής κρίσης.
▶️ Παρόλα αυτά, επισημαίνεται πως οι πόροι του δήμου είναι περιορισμένοι, επομένως θα πρέπει να υπάρξει ανακατεύθυνση κονδυλίων σε έργα που εξασφαλίζουν την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του δήμου μέσω της υλοποίησης έργων που συντείνουν στην εξοικονόμηση πόρων.
▶️ Τέτοιοι τομείς είναι για παράδειγμα (ενδεικτικά) παρεμβάσεις για την ανακύκλωση ή τα ενεργειακά ζητήματα μέσω της εξοικονόμησης ενέργειας σε κτίρια και η ηλεκτρονική διακυβέρνηση/ψηφιοποίηση, με ταυτόχρονη διασφάλιση της προστασίας των πιο ευάλωτων συμπολιτών μας και ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
▶️ Τέλος, θεωρούμε ότι η βελτίωση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στο δήμο μας, εκτός του ότι θα εξυπηρετήσει άμεσα τους πολίτες, θα βοηθήσει στην εξοικονόμηση πόρων μέσω της πληροφόρησης και της πληροφορίας που θα παρέχει για τα τεκταινόμενα του δήμου, θα ενισχύσει τη διαφάνεια και ως εκ τούτου τη δημοκρατία και την ενεργή συμμετοχή των πολιτών. Με το σκεπτικό αυτό και με την κάλυψη των αναγκών της πόλης καταθέτουμε την πρότασή μας.
Δείτε αναλυτικά παρακάτω ⬇️
✅ Ως προς τη διαβούλευση του Τεχνικού Προγράμματος
? Η διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε εξάντλησε το χαρακτήρα της ως μία τυπική υποχρέωση μεν, παρόλα αυτά επισημαίνουμε την ανάγκη για συμμετοχή και όχι απλώς διεκπεραιωτικές ή τυπικές διαδικασίες και μάλιστα –δυστυχώς- σε τόσο άμεσους χρόνους που δεν εξασφαλίζουν συμμετοχή (αν υποθέσουμε πως αποτελεί στόχο κάτι τέτοιο, αν και έχουμε αμφιβολίες). Η διαδικασία της διαβούλευσης είναι βέβαια μία διαδικασία που δεν εξασφαλίζει την πραγματική συμμετοχή των ενεργών πολιτών και δεν προσφέρει το απαραίτητο επίπεδο πληροφόρησης σε αυτούς. Απαιτούνται μηχανισμοί συμμετοχής της τοπικής κοινωνίας.
? Έγινε παρόλα αυτά μια πρώτη προσπάθεια εκ μέρους της διοίκησης να γίνει ένας διάλογος επί του τεχνικού προγράμματος (για πρώτη φορά είναι η αλήθεια μέσω της αποστολής του εισηγητικού) η οποία είναι σε θετική κατεύθυνση, όμως υπάρχουν πολλά κενά και περιθώρια βελτίωσης στα οποία η παράταξή μας θεωρεί υποχρέωση να συμβάλλει εποικοδομητικά.
✅ Ως προς το Τεχνικό Πρόγραμμα – Παρατηρήσεις & Προτάσεις
? Παρουσιάστηκαν 2 καταστάσεις νέων και συνεχιζόμενων έργων για το 2021. Σε αυτές τις καταστάσεις περιγράφονται έργα τα οποία αναφέρονταν και στις προηγούμενες καταστάσεις των τελευταίων 10 ετών. Για τα έργα αυτά δεν υπάρχουν μελέτες, ενώ δεν έχουν πραγματοποιηθεί προκαταρκτικές συζητήσεις ή έστω διερεύνηση μελλοντικής χρηματοδότησής τους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τα πιο κάτω έργα, τα οποία χωρίς να έχει γίνει έστω και μικρή πρόοδος επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο:
1. Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός στην πλατεία του ΙΚΑ για ανέγερση πολιτιστικού κέντρου σε οικόπεδο 5 στρεμμάτων που όμως δεν μας έχει παραχωρηθεί ακόμη από την ΕΤΑΔ
2. Κατασκευή νηπιαγωγείου επί των οδών Ματσούκα και Κρατίνου με χρηματοδότηση της ΚΤΥΠ
3. Προσθήκη 6 νέων αιθουσών στο δημοτικό σχολείο 7-21 με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης.
4. Μελέτη για κατασκευή κτηρίου στο 8-17 δημοτικό
5. Ενεργειακή αναβάθμιση δημοτικού μεγάρου προϋπολογισμού 750.000 ευρώ από ΠΕΠ Αττικής
6. Ανακατασκευή θεάτρου 5ου λυκείου Ηλιούπολης
7. Κυκλοφοριακές μελέτες που όμως δε συγκροτούν μια ολιστική πρόταση για ένα τόσο σοβαρό θέμα
8. Κατασκευή αποδυτηρίων στο Χαλικάκι.
✅ Για τα νέα έργα
? Όσον αφορά τα νέα έργα για το 2021, προβλέπονται επισκευές πεζοδρομίων σχετικά σημαντικών ποσών, συντηρήσεις σχολείων χωρίς να υπάρχουν στοιχειώδεις καταγραφές και προτεραιότητες, δημιουργία ποδηλατοδρόμου χωρίς δυστυχώς να υπάρχει κάποια τεκμηριωμένη πρόταση. Επίσης παρατηρούμε πως ενώ αναφέρονται δαπάνες για κατασκευές παράπλευρων αγωγών ομβρίων εν τούτοις δεν περιγράφονται έστω τα σημεία που μπορούν να υλοποιηθούν αυτά τα έργα, όπως για παράδειγμα οδός Αισχύλου, Αντιφώντος, πλατεία Αεροπορίας κλπ.
? Στο μουσείο που χρήζει σοβαρών επισκευών και συντηρήσεων δεν γίνεται καν αναφορά. Εκτός από τις κτιριακές επισκευές όμως, απαιτούνται οι σχετικές αποφάσεις, χρήματα και προσωπικό για την οργάνωση του μουσείου και την ουσιαστική του λειτουργία.
? Όσον αφορά τα ενεργειακά, θεωρούμε θετικό γεγονός την ένταξη του Δημαρχιακού μεγάρου στο ΠΕΠ για την ενεργειακή του αναβάθμιση ως συνεχιζόμενο έργο, όμως κάποια στιγμή θα πρέπει να υλοποιηθεί. Παρόλα αυτά, λείπει η αποτύπωση αυτής της οριζόντιας στρατηγικής για τις ενεργειακές αναβαθμίσεις στο σύνολο των εγκαταστάσεων και κυρίως στα σχολεία. Τα σχολεία πρέπει να ενταχθούν στο πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης ΗΛΕΚΤΡΑ, όμως για να γίνει αυτό πρέπει να γίνουν οι σχετικές μελέτες (κάτι που δεν προβλέπεται) και να επιλυθεί το ιδιοκτησιακό προς τούτο άμεσα.
? Προτείνουμε τη δημιουργία Ενεργειακής Κοινότητας (ν.4513/2018) με ευθύνη και συμμετοχή του Δήμου, αφενός για την παροχή δωρεάν ρεύματος σε ευάλωτους, ενώ από την άλλη τη μείωση του κόστους ενέργειας του Δήμου και επομένως την απελευθέρωση κονδυλίων προς άλλες χρήσεις. Επιπλέον, η Ενεργειακή Κοινότητα μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά και στην ανάπτυξη των ΣΦΗΟ σε επίπεδο Δήμου, συνεπώς και της ηλεκτροκίνησης.
? Με έκπληξη βλέπουμε όμως πως δεν υπάρχει καν αναφορά στο Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ). Η συνολική διάρκεια ζωής του ΣΜΑ είναι βάσει αδείας 3 χρόνια, επομένως απαιτείται άμεσα αποσαφήνιση σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι, καθώς έχει παρέλθει ήδη ένα έτος. Εμείς έχουμε κάνει πρόταση προς τη δημοτική να ενταχθεί το ΣΜΑ εντός των πόλεων με σχετικές προβλέψεις και δικλείδες ασφαλείας, αλλά εδώ δεν υπάρχει καν μελέτη ή πρόβλεψη.
? Στο μέγα θέμα της ανακύκλωσης, δεν υπάρχει κάποια πρόταση εκ μέρους της δημοτικής αρχής, ενώ ήδη θα μπορούσε να έχει επικαιροποιηθεί το τοπικό σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων, να προχωρήσει η κοστολόγηση στις υπηρεσίες καθαριότητα –ανακύκλωση, να ιδρυθούν γωνίες ανακύκλωσης οι οποίες δε χρειάζονται καν άδεια και στις οποίες θα μεταφέρονται ανακυκλώσιμα υλικά πλην των οργανικών και να μπουν στη διαδικασία της ανακύκλωσης οι καφέ κάδοι για τα οργανικά. Άλλωστε προς αυτό, η δημοτική μας παράταξη έχει αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες και έχει καταθέσει και τις αντίστοιχες προτάσεις βασισμένες στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε εντός του 2020 καθώς και τις καλές πρακτικές (π.χ. Χαλάνδρι)
? Μια μεγάλη παράλειψη του τεχνικού προγράμματος είναι ότι δεν καταγράφει τις ανάγκες της πόλης και δεν συνδέει τα όποια μελλοντικά τεχνικά έργα με τη διεκδίκηση δημόσιων χώρων από την ΕΤΑΔ, κάτι που προϋποθέτει μελέτες, πολεοδομικό σχεδιασμό, εύρεση των χρηματοδοτικών εργαλείων και ενημέρωση των πολιτών.
? Ένα άλλο σοβαρό έργο που πρέπει να προχωρήσει άμεσα είναι η Πικροδάφνη, με συνολική οριοθέτηση και ανάδειξη της φυσικής κοίτης με ήπιες και οικολογικές παρεμβάσεις.
? Άμεσα, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, να προωθηθεί η αποκατάσταση των σημείων όπου χαράδρες γίνονται ρέματα σε περιπτώσεις βροχοπτώσεων και υπάρχει κίνδυνος για σχολικά συγκροτήματα.
? Να ξεκινήσει η μελέτη για τις επιπτώσεις από το έργο του Ελληνικού στη πόλη μας, ιδίως στο κυκλοφοριακό, αλλά και τα ζητήματα που σχετίζονται με τη διαχείριση του και κατόπιν της κατασκευής της υπόγειας σήραγγας.
? Αναβάθμιση του οδοφωτισμού στην πόλη μας (led) με όρους δημοσίου συμφέροντος.
❗️Εν κατακλείδι, δυστυχώς για την πόλη μας αυτή την περίοδο που μπορούμε και πρέπει να σκεφτούμε αλλιώς σχεδιάζοντας και εκπονώντας μία μακρόπνοη στρατηγική, βλέπουμε μία από τα ίδια εκ νέου.
▶️ Είναι δυστυχώς ένα τεχνικό πρόγραμμα που δεν αποτελεί τον βραχίονα της εφαρμογής ενός στρατηγικού οράματος για την πόλη μας, αφού διακρίνεται για την αποσπασματικότητά του.
▶️ Δεν υπάρχει στοιχειώδης σχεδιασμός, ιεράρχηση αναγκών, απαραίτητες μελέτες, πηγές χρηματοδότησης, ενημέρωση πολιτών αλλά και παρατάξεων.

330 ευρώ την ώρα πληρώνει ο δήμος για τα εκπαιδευτικά σεμινάρια

arampatzis ipolipoutheloΔιανύουμε όλοι, λόγω της πανδημίας, μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο. Η διοίκηση του Δήμου όμως, αντί να δει την ουσία του προβλήματος και να σταθεί αρωγός στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και στην τοπική κοινωνία που πλήττεται, αντιμετωπίζει την κρίση ως ευκαιρία να προωθήσει τα μικροπολιτικά της συμφέροντα.

Περισσότερα...

Άφησαν χωρίς tablet μαθητές αλλά δίνουν χιλιάδες ευρώ για … στολίδια & facebook

arampatzis ipolipoutheloΚανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι το δεύτερο επιδημιολογικό κύμα του κορωνοϊού ήταν ένα αναπάντεχο γεγονός. Το μέγεθος και ο ρυθμός της αύξησης του αριθμού κρουσμάτων από τις αρχές του Σεπτέμβρη, φάνηκε να αιφνιδιάζει και την κεντρική κυβέρνηση και σε ορισμένους τομείς να παρουσιάζονται ελλείψεις και αστοχίες. Το άνοιγμα των σχολείων είχε σαν αποτέλεσμα να αναδειχθούν αδυναμίες και ελλείψεις για μία ακόμη φορά, σχετικά με την ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή των μαθημάτων σε περίοδο πανδημίας.
Περισσότερα...

Ανακοίνωση: Να μη μείνει κανένας μαθητής πίσω

Ανακοίνωση: Να μη μείνει κανένας μαθητής πίσω

119120990 3222898667808143 4044900283800331699 n 1











? Μετά από τις τελευταίες εξελίξεις και την ανακοίνωση γενικού lockdown από την κυβέρνηση το οποίο αργά ή γρήγορα θα συμπεριλάβει και όλες ή μέρος της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γίνεται πλέον φανερό (όσο και αν θέλουν να μας πείσουν για το αντίθετο) ότι τα αιτήματα των μαθητών για ολιγομελή τμήματα και για καλύτερες συνθήκες υγιεινής στα σχολεία έχουν πραγματική βάση.

? Στις προκλήσεις του σκηνικού που διαμορφώνεται και το οποίο είναι ίδιο με αυτό της άνοιξης και του πρώτου lockdown, με τηλεκπαίδευση για τα παιδιά και τηλεργασία από το σπίτι για τους γονείς, το Υπουργείο Παιδείας αντί να έχει κάνει τα αναγκαία ως όφειλε εδώ και μήνες, απλώς σιωπά. ? Είναι απαραίτητη η κατάρτιση των εκπαιδευτικών και ο εξοπλισμός τους με τα κατάλληλα εργαλεία (τεχνολογικά αλλά και εκπαιδευτικά) για αυτήν την μορφή λειτουργίας της σχολικής τάξης. Και είναι φανερό ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει απλώς με αποστολές εγκυκλίων στα σχολεία όπως συμβαίνει ως τώρα.

? Είναι επίσης απαραίτητος ο εξοπλισμός των μαθητών και των οικογενειών τους με την άμεση παροχή σε όλους του κατάλληλου ηλεκτρονικού εξοπλισμού (pc, tablets, συνδέσεις στο διαδίκτυο), έτσι ώστε κανείς μαθητής να μην μείνει εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας λόγω αντικειμενικών οικονομικών δυσκολιών. Και σε αυτό, το Υπουργείο Παιδείας παρά τις όποιες διαβεβαιώσεις δεν έχει προχωρήσει σε καμία κίνηση.



▶️ Θεωρούμε ότι ο Δήμος Ηλιούπολης, όπως και οι δήμοι όλης τη χώρας, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει υποχρέωση να απαιτήσει δυναμικά την άμεση παροχή των κατάλληλων εργαλείων για τους μαθητές, έτσι ώστε κανένας να μην μείνει πίσω.

ΝΕΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ: ΠΕΜΠΤΗ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ , 7μμ. ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΝΑΨΥΚΤΗΡΙΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

ΝΕΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ:
ΠΕΜΠΤΗ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ , 7μμ. ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΝΑΨΥΚΤΗΡΙΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ


Πραγματοποιήθηκε στις 22/10 η τρίτη σύσκεψη εκπροσώπων κοινωνικών και περιβαλλοντικών συλλογικοτήτων της Ηλιούπολης με την συμμετοχή εκπροσώπων της "Διαδημοτικής Επιτροπής για την προστασία του Υμηττού".
Στα πλαίσια αυτά, συμφωνήθηκε η διοργάνωση μιας "Εκδήλωσης Διαμαρτυρίας Ενάντια στα Σχέδια Λεηλασίας του Υμηττού" την Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020, στις 11πμ, στον χώρο του ΚΥΤ και του ΣΜΑ. (Συνάντηση: Πλατεία Θήρας, Λεωφόρος Ηρώων Πολυτεχνείου και Λεωφορος Αργυρουπόλεως)
Θα κυκλοφορήσει σχετική ανακοίνωση και αφίσσα, η οποία είναι ανοικτή για συνυπογραφή απο τις ενδιαφερόμενες τοπικές συλλογικότητες μέχρι την Παρασκευή 30/10.
Η επόμενη συνάντηση θα γίνει την επόμενη Πέμπτη 29 Οκτωβριου στις 7μ.μ στον χώρο του Δημοτικού Αναψυκτηρίου.



imittos 1





Για την "Οργανωτική Επιτροπή"
Θοδωρής Παπαδάτος

ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ : ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΛΕΗΛΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ

ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ : ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΛΕΗΛΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ


Ύστερα από πρόσκληση της «Επιτροπής Πολιτών για την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος στον Υμηττό», πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 15/10 στο Δημοτικό Αναψυκτήριο Ηλιούπολης ανοιχτή σύσκεψη εκπροσώπων κοινωνικών - περιβαλλοντικών συλλογικοτήτων, εκπρόσωπων δημοτικών παρατάξεων Ηλιούπολης και ανένταχτων πολιτών.
Στόχος της σύσκεψης ήταν η ενημέρωση για τις σημαντικές εξελίξεις που αφορούν τον Υμηττό και ο συντονισμός των δραστηριοτήτων και των πρωτοβουλιών που αναπτύσονται για το ζήτημα της προστασίας του Υμηττού.

showphoto






Στη σύσκεψη κατατέθηκαν διάφορες προτάσεις, όπως:
- Διοργάνωση στην Ηλιούπολη Ημερίδας-Συνάντησης για τον Υμηττό. Στο βαθμό που αυτό δεν είναι δυνατό, διοργάνωση διαδικτυακής συζήτησης εκπροσώπων κοινωνικών φορέων για ζητήματα που αφορούν την ΣΜΠΕ και το νέο Προεδρικό Διάταγμα Προστασίας του Υμηττού.
- Δημιουργία βίντεο με συνεντεύξεις για τον Υμηττό εκπροσώπων κοινωνικών φορέων, το οποίο θα αναρτηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Διοργάνωση πορείας στο βουνό, με στόχο την ανάδειξη των σημαντικών προβλημάτων του, από τον Βύρωνα (Μοναστήρι Καρέα) μέχρι τον Προφήτη Ηλία Ηλιούπολης, σε συνεργασία με την «Διαδημοτική Επιτροπή για την προστασία του Υμηττού»
Από τους συμμετέχοντες στη Σύσκεψη συμφωνήθηκε η λειτουργία μιας «Οργανωτικής Επιτροπής», η οποία ανέλαβε να επεξεργαστεί και να προωθήσει τις προτάσεις για τις δράσεις που κατατέθηκαν.

Σ΄αυτά τα πλαίσια, συμφωνήθηκε, η «Οργανωτική Επιτροπή» να συναντηθεί την επόμενη Πέμπτη 22/10, στις 7μμ στο Δημοτικό Αναψυκτήριο Ηλιούπολης για να συζητήσει την οργάνωση μιας ανοιχτής εκδηλωσης διαμαρτυρίας στον χώρο του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων Ηλιούπολης (πάνω από το ΚΥΤ).


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ
19.10.2020

Δημοτική Κίνηση"ΗΛΙΟΥ-πόλις, Ανθρώπινη πόλη"-Oλες οι παρατάξεις και πρώτη η δημοτική αρχή να αποδοκιμάσουν το δημοσίευμα που προσβάλλει πάνω από όλα την λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης.

Δημοτική Κίνηση"ΗΛΙΟΥ-πόλις, Ανθρώπινη πόλη"
119120990 3222898667808143 4044900283800331699 n

? Στις 10/10/2020 αναρτήθηκε στον ιστότοπο «ΝΟΤΙΑ.GR» κείμενο που προσβάλλει βάναυσα τους θεσμούς και τη λειτουργία του Δήμου Ηλιούπολης, καθώς και το σύνολο των δημοτικών συμβούλων που απαρτίζουν τις δημοτικές παρατάξεις της πόλης μας.
Εδώ μπορείτε να δείτε το σχετικό δημοσίευμα: ⬇️https://www.notia.gr/2020/10/i-smpe-to-koimitirio-kai-i-afeleia-tis/
? Παράλληλα, προσβάλλει κατά αθέμιτο τρόπο την ίδια τη λειτουργία του δήμου μας καθώς λοιδορεί τις αποφάσεις των θεσμικών οργάνων του, ιδιαίτερα του δημοτικού συμβουλίου επιχειρώντας να υποβαθμίσει το κύρος των πρόσφατων αποφάσεών του.
? Δεν είναι τυχαίο ότι το απαράδεκτο αυτό δημοσίευμα αναρτήθηκε αμέσως μετά το όχι της πλειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου, στην χωροθέτηση διαδημοτικού νεκροταφείου Ηλιούπολης-Αλίμου στον Υμηττό.
? Το δημοτικό συμβούλιο Ηλιούπολης έπραξε το καθήκον του ως όφειλε, και με σοβαρότητα και υπευθυνότητα συζήτησε το θέμα αυτό εξαντλητικά σε 3 συνεδριάσεις και κατέληξε στην παραπάνω απόφαση.
? Αυτή την απόφαση που προστατεύει τον Υμηττό επιχειρεί να πλήξει το δημοσίευμα που αναρτήθηκε.
? Δεν είναι τυχαία άλλωστε η επίθεση προς τα πρόσωπά των νομικών συμβούλων των Δήμου Ηλιούπολης και Αργυρούπολης-Ελληνικού, όπως και η επίθεση ενάντια σε όλες τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης του δήμου μας.
▶️ Αναμένουμε όλες οι παρατάξεις και πρώτη η δημοτική αρχή να αποδοκιμάσουν το δημοσίευμα που προσβάλλει πάνω από όλα την λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης.

ΠΟΛΕΜΟΣ Ή ΕΙΡΗΝΗ 6 ΣΗΜΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέο βιβλίο του συμπολίτη μας Δημήτρη Καλτσώνη με τον Κώστα Ήσυχο.
Τίτλος ΠΟΛΕΜΟΣ Ή ΕΙΡΗΝΗ
6 ΣΗΜΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ


Πρόλογος

Στους ταραγμένους καιρούς μας, ενώσαμε τις γραφές, τις δυνάμεις, τις διαφορετικές εμπειρίες μας. Στόχος μας ήταν να σκεφτούμε από κοινού πάνω σε ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα των ημερών μας και όχι μόνο: το ζήτημα της ειρήνης, της εθνικής κυριαρχίας, των σχέσεων της Ελλάδας με την Τουρκία. Μελετήσαμε, όσο στάθηκε δυνατό, τα δεδομένα του ζητήματος, τις απόψεις των ειδικών του διεθνούς δικαίου.
Καρπός αυτής της συνεργασίας μας είναι το παρόν βιβλίο το οποίο ανιχνεύει τις βασικές απειλές και προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο ελληνικός λαός και επιχειρεί με τρόπο ευσύνοπτο και εκλαϊκευτικό να διατυπώσει, σε 6 μόλις σημεία, καίριες και αποτελεσματικές προτάσεις. Τις καταθέτουμε στο δημόσιο διάλογο.
Το βιβλίο απευθύνεται σε όλους, όχι μόνο σε εκείνους που ασχολούνται συστηματικά με τα θέματα αυτά. Για τη διευκόλυνση του αναγνώστη αποφύγαμε, εκτός κάποιων απολύτως αναγκαίων εξαιρέσεων, τις βιβλιογραφικές παραπομπές.



COVER POLEMOS OR EIRINI FRONT













Περιεχόμενα
Πρόλογος

Κ. Ήσυχος
Μέρος πρώτο: Ελλάδα και Τουρκία στο σύγχρονο κόσμο
1. Το νέο διεθνές περιβάλλον και η Ελλάδα
2. H Τουρκία σήμερα

Δ. Καλτσώνης
Μέρος δεύτερο: ελληνοτουρκικές σχέσεις
3. Τι είναι η αιγιαλίτιδα ζώνη, η υφαλοκρηπίδα, η ΑΟΖ. Υπάρχουν “γκρίζες ζώνες”;
4. Τι θα γίνει με το κυπριακό;
5. Μπορούν οι ΗΠΑ και η ΕΕ να βοηθήσουν την Ελλάδα;
6. Τι πρέπει τελικά να γίνει

Εκδότης ΤΟΠΟΣ (ΜΟΤΙΒΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ)
Χρονολογία Έκδοσης Σεπτέμβριος 2020


Ο Δηµήτρης Καλτσώνης είναι αναπληρωτής καθηγητής Θεωρίας Κράτους και Δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Γεννήθηκε το 1967 στον Πειραιά. Το 1996 αναγορεύτηκε διδάκτορας της Νομικής Σχολής Αθηνών στην κοινωνιολογία του δικαίου. Έχει δηµοσιεύσει διάφορα άρθρα και τις µονογραφίες:
- "Η κυβέρνηση της "Λαϊκής Ενότητας" στη Χιλή 1970-1973", ηλεκτρονική έκδοση, Εργατικός Αγώνας, 2012
- "Το δίληµµα της Μπολιβαριανής Δηµοκρατίας - Κράτος και δίκαιο στη Βενεζουέλα του Ούγκο Τσάβες", Ξιφαράς, 2010
- "Ελληνική Συνταγµατική Ιστορία, τ. Ι, 1821-1940", Ξιφαράς, 2009
- "Ελληνική Συνταγµατική Ιστορία, τ. ΙΙ, 1941-2001", Ξιφαράς, 2010

Υποκατηγορίες

Αφιερώματα και προτάσεις για γεύσεις, ψυχαχωγία και τσάρκες στην πόλη.

Επιστολές πολιτών και φορέων για θέματα που αφορούν την πόλη.

Αφιερώματα σε πρόσωπα και θέματα που αφορούν την Ηλιούπολη.

Σελίδα 5 από 281

ΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ