Πυλάδης και Ιοκάστη του Γιώργου Κουρουπού: Δύο δύσκολα εγχειρήματα που πέτυχαν.

 

      Σε εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, ουσιαστική και σε βάθος εξελίχθηκε η συζήτηση με τον κορυφαίο Έλληνα συνθέτη και καλλιτεχνικό διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Γιώργο Κουρουπό, εκλεκτό φιλοξενούμενο της εκπομπής “Της Μουσικής τα Μάγια, μια εκπομπή για την κλασική μουσική”  και της Έφης Μαρκουλάκη την Κυριακή 24 Μαΐου.

          Με αφορμή την παρουσίαση της όπερας δωματίου ΠΥΛΑΔΗΣ σε κείμενο Γιώργου Χειμωνά και της λυρικής τραγωδίας ΙΟΚΑΣΤΗ σε κείμενο Ιουλίτας Ηλιοπούλου, από την Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής σε διεύθυνση Γιώργου Πέτρου, τον Ιούλιο στην Αθήνα στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, ο Γιώργος Κουρουπός μας μίλησε διεξοδικά για τα πρώτα ανεβάσματα των έργων του αυτών, το 1992 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το πρώτο και το 2002 στους Δελφούς και τη Βέρροια το δεύτερο, για τα ερεθίσματα που τον έκαναν να ασχοληθεί με αυτά τα θέματα, τους εκλεκτούς συνεργάτες που είχε τότε, τί θέλησε να κάνει και πώς δούλεψε για να το επιτύχει.

          Έργα, που η πρώτη τους παρουσίαση είχε πολύ σημαντική επιτυχία και που, παρόλ’
αυτά εδώ και εικοσιτρία χρόνια ο ΠΥΛΑΔΗΣ και δεκατρία η ΙΟΚΑΣΤΗ, δεν έγινε εφικτό να ξανακουστούν.
          
          Η εφετινή παρουσίαση των έργων από ένα νέο και σημαντικότατο επιτελείο συνεργατών - συμπεριλαμβανομένων και μερικών κοινών με τις πρώτες παρουσιάσεις καλλιτεχνών - εγγυάται μία πολύ ενδιαφέρουσα πάλι και επιπλέον φρέσκια παράσταση  (7 και 8 Ιουλίου, Πειραιώς 260, Κτίριο Δ), την οποία ο ίδιος, έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη στη δουλειά όλων, περιμένει με πολλή χαρά.

            Άλλωστε ο Γιώργος Κουρουπός είναι ένας συνθέτης που με βαθειά γνώση, ευαισθησία και ψυχική ευγένεια, βάζει πάντα ψηλά τον πήχη στα ζητούμενά του, δεν διστάζει να δοκιμάζει πράγματα και να ανιχνεύει μουσικούς δρόμους πρωτότυπους, επιθυμώντας να αγγίξει τον ακροατή χωρίς εκπτώσεις στις προσωπικές του αναζητήσεις.

            Παράλληλα με τη συζήτησή μας ακούσαμε κάποια έργα του συνθέτη, για τα οποία είχε την καλοσύνη να μας πει λίγα λόγια: “Δεκαέξι Χαϊκού του Γιώργου Σεφέρη” για φωνή και πιάνο (απόσπασμα), το Μέρος Β’ από την σκηνική καντάτα “Το Μονόγραμμα” σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη, το δεύτερο τραγούδι (Γρικάτε μου πουλλιά, δέντρα και βρύση) από το έργο “Στου Πόθου το Καμίνιν” για φωνή, βιόλα, κλαρινέτο και πιάνο και ένα μικρό απόσπασμα (Πάρε με να φύγουμε) από τους “Δραπέτες της Σκακιέρας”, όπερα για παιδιά σε δύο πράξεις και σε λιμπρέτο Ευγένιου Τριβιζά.


Μπορείτε να ακούσετε την εκπομπή εδώ:
http://www.ilioupolisonline.gr/modules.php?name=mediagallery&do=showgall&gid=42