Γιώργος Κουμεντάκης: Μήπως η έλλειψη αγάπης 'γεννά' και σήμερα 'ΦΟΝΙΣΣΕΣ' ;

 Ο Γιώργος Κουμεντάκης, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες συνθέτες, ήταν ο εκλεκτός προσκεκλημένος της ζωντανής εκπομπής “ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΑ ΜΑΓΙΑ, μια εκπομπή για την κλασική μουσική”  και της Έφης Μαρκουλάκη την Κυριακή 16 Νοεμβρίου.
       Αφορμή για την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε με τον συνθέτη στο στούντιο του ilioupolisOnAir, μας έδωσε η επικείμενη παρουσίαση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μετά από παραγγελία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της νέας του όπερας   "Η  Φ Ο Ν Ι Σ Σ Α",  που βασίζεται στο ομώνυμο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
         Μας μίλησε για το πώς ξεκίνησε η ιδέα για τη δημιουργία αυτής της δίπρακτης όπερας, για τη συνεργασία του με τον Γιάννη Σβώλο, που έκανε το ποιητικό κείμενο κρατώντας τη γλώσσα του Παπαδιαμάντη, την τρίχρονη “περιπέτεια” της σύνθεσης του έργου μέσα από αντίξοες συνθήκες και την τελική ευόδωση του σχεδίου, με την παρουσίασή του στις 19, 21, 23 και 26 Νοεμβρίου. Μία σύνθετη και πολυεπίπεδη παραγωγή “με πολλές και σημαντικές υπογραφές” όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο συνθέτης. Ένα έργο συνόλου, που έχει αγαπηθεί και φροντιστεί ιδιαίτερα απ’ όλους τους συντελεστές του και όπως φαίνεται θα αγαπηθεί πολύ και από το κοινό.
     Μικρές ανάπαυλες στην περιεκτικότατη συζήτησή μας, έδωσαν μικρά αποσπάσματα από παλαιότερα έργα του, που επέλεξε να ακούσουμε ο Γιώργος Κουμεντάκης:
“The Pedal Tone for a Crazy Old Man” για κιθάρα και ακκορντεόν μπαγιάν, με την Έλενα Παπανδρέου και τον Κωνσταντίνο Ράπτη, “The pedal Tone for a Child” (2ο μέρος) για ορχήστρα και “Amor Fati” για ορχήστρα και τα δύο ερμηνευμένα από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης σε διεύθυνση Μύρωνα Μιχαηλίδη.