Ο Πάρις Αναστασιάδης και τα πλούσια ηχοχρώματα της βιόλας

    
 Ο  κορυφαίος βιολίστας της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και συμπολίτης μας  Πάρις Αναστασιάδης  ήταν ο προσκεκλημένος της εκπομπής “ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΑ ΜΑΓΙΑ, μια εκπομπή για την κλασική μουσική”  την Κυριακή 6 Απριλίου.      Ο Πάρις Αναστασιάδης ξεκίνησε τη μουσική του πορεία από την Τσεχοσλοβακία, που υπήρξε και η γενέτειρά του. Με υποτροφία του Ελληνικού Ωδείου Αθηνών, συνέχισε τις μουσικές του σπουδές στην τάξη του Γιάννη Βατικιώτη και απέκτησε δίπλωμα βιόλας το 1984 και βιολιού το 1985 με άριστα παμψηφεί και Α’ βραβείο.
     Το 1983 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Ορχήστρα Νέων της Ε.Ο.Κ. ενώ από το 1985 ξεκινά τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Λονδίνο και στη συνέχεια στις ΗΠΑ όπου διακρίνεται στον διεθνή διαγωνισμό William Primrose το 1987.
     Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Νέου Ελληνικού Κουαρτέτου, με το οποίο ηχογράφησε πλήθος δίσκων και το οποίο τιμήθηκε με το Α’ βραβείο από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών το 2001 για την ηχογράφηση του συνολικού έργου του Νίκου Σκαλκώτα για κουαρτέτο εγχόρδων για τη σουηδική εταιρεία BIS.
     Η καλλιτεχνική παρουσία του Πάρι Αναστασιάδη στη Ελλάδα και το εξωτερικό είναι πολύ πλούσια με ρεσιτάλ, συναυλίες μουσικής δωματίου, συμμετοχή σε φεστιβάλ κ.ά. Έχει παρουσιάσει σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα τα σημαντικότερα έργα για βιόλα της διεθνούς εργογραφίας, αποσπώντας άριστες κριτικές. Ως σολίστ έχει συμπράξει με τις σημαντικότερες ελληνικές ορχήστρες καθώς και με ξένες. Υπήρξε κορυφαίος βιολίστας στην Εθνική Λυρική Σκηνή ενώ εδώ και δέκα χρόνια κατέχει την αντίστοιχη θέση στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.
     Συνεχίζει τη δραστηριότητά του στη μουσική δωματίου σαν μέλος του Κουαρτέτου Εγχόρδων Αθηνών ενώ διδάσκει σε σημαντικά ωδεία στην Ελλάδα.
     Η καθοριστική επιρροή των δασκάλων του και ιδιαίτερα της χαρισματικής προσωπικότητας του Γιάννη Βατικιώτη, πώς επέλεξε να ασχοληθεί με τη βιόλα, οι πολύτιμες εμπειρίες από τις σπουδές του στο εξωτερικό, η ενασχόλησή του με τη μουσική δωματίου και το πόσο βοηθητική είναι αυτή η εμπειρία για έναν μουσικό ορχήστρας, η διδασκαλική του δραστηριότητα και πόσο απαραίτητα στοιχεία είναι ο αυτοσεβασμός και η εκτίμηση προς τους συναδέλφους και τον μαέστρο για να λειτουργήσει καλά μία ορχήστρα ήταν τα κύρια θέματα που συζήτησαν με την Έφη Μαρκουλάκη.
     Παράλληλα ακούσαμε τον εκλεκτό προσκεκλημένο μας να ερμηνεύει τρία μέρη από την Ισπανική Σουίτα του Manuel de Falla (Astourias, Nana και Polo) σε μεταγραφή δική του - με τον Uwe Matscke στο πιάνο, το πρώτο μέρος από το Κουαρτέτο Εγχόρδων αρ. 1 και το “Γέρο Δήμος” του Νίκου Σκαλκώτα - ως μέλος του Νέου Ελληνικού Κουαρτέτου - και το πρώτο μέρος από το Κονσέρτο για Βιόλα και Ορχήστρα του sir William Walton - ως σολίστ - με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.