Συντροφιά με τα ''μαγικά φλάουτα'' της Κατερίνας Τσεντς.



Το πρωινό της Κυριακής 20 Οκτωβρίου το studio γέμισε με ήχους τρυφερούς, παιχνιδιάρικους, ποιητικούς, απρόσμενους  από τα "μαγικά φλάουτα" της  φιλοξενούμενής μας,  εξαιρετικής φλαουτίστα Κατερίνας Τσεντς.

 Η γερμανίδα φλαουτίστα Κατερίνα Τσεντς, που φέτος συμπληρώνει είκοσι χρόνια παραμονής και δραστηριότητας στην Ελλάδα, ήταν η εκλεκτή καλεσμένη της ζωντανής εκπομπής "ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΑ ΜΑΓΙΑ, μια εκπομπή για την κλασική μουσική" της Έφης Μαρκουλάκη και του ilioupolisOnAir.
Η Κατερίνα Τσεντς, "μία νοήμων και δεξιοτέχνης ερμηνεύτρια με μεγάλη αυθεντία, μία διακεκριμένη πρωτοπόρος της σύγχρονης μουσικής και μία λαμπρή αυτοσχεδιάστρια, η οποία ξέρει πώς να δαμάζει τα φλάουτά της και πώς να εκμαιεύει απ' αυτά τις πιο απρόσμενες και θαυμάσιες αποχρώσεις επεκτείνοντας έτσι το ηχητικό σύμπαν του φλάουτου",  γεννήθηκε στο Donaueschingen της Νότιας Γερμανίας και ζει στην Ελλάδα από το 1993.
Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Vivier Trio, μέλος του Ensemble Köln, σολίστας της Jeune Philharmonie de Cologne, της Ορχήστρας των Χρωμάτων, της Ορχήστρας του Ιονίου Πανεπιστημίου, μόνιμο μέλος της Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής «Καμεράτα» (1996-98) του Μουσικού Συνόλου Σκαλκώτας (1999-2002), μέλος του κουαρτέτο φλάουτων Τέσσερα x 4, του Trio Windbrücke, Trio The Flute Experience και του Συνόλου 2:13, συνεργάστηκε (1999-2003) με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Ορχήστρα των Χρωμάτων (2012) κ.α.. Εμφανίζεται τακτικά ως σολίστ στο διεθνή χώρο και στην Ελλάδα, καθώς και με Ελληνικές ορχήστρες.
Το ενδιαφέρον της για την σύγχρονη μουσική δημιουργία και την εξερεύνηση για την χρήση εκτεταμένων τεχνικών την φέρνει σε επαφή με μεγάλο αριθμό συνθετών που της αφιέρωσαν έργα τους. Πραγματοποιεί πολλές πρώτες εκτελέσεις έργων Ελλήνων και Ξένων συνθετών. Αφιερώνεται στην εξερεύνηση μουσικών έργων για φλάουτο Ελλήνων συνθετών. Συμμετέχει επίσης σε διάφορα σχήματα ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και ασχολείται με εξωευρωπαϊκες μουσικές παραδόσεις και των πνευστών οργάνων αυτών.
Είναι ιδρυτικό μέλος της πολιτιστικής εταιρίας - συλλόγου φλάουτου FluteArt, ο οποίος διοργανώνει το διεθνές φεστιβάλ Flute Meeting (Βόλος/Λάρισα).
Διδάσκει φλάουτο ως Επίκουρη Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Θεσσαλονίκης.
Στην δισκογραφία εμφανίζεται με την ηχογράφηση για σόλο φλάουτο «Greek Flute Music of the 20th&21st Centuries» (Naxos, 2011), του Αναστάση Φιλιππακόπουλου (Edition Wandelweiser, 2006) και τα έργα για φλάουτο του Γιάννη Ιωαννίδη (Μουσική Εταιρία Αθηνών, 1998), καθώς και πολλών άλλων Ελλήνων συνθετών.
Μας μίλησε, με τη συγκρότηση και την ηρεμία που τη διακρίνουν πάντα, για την καλλιτεχνική της πορεία, την πρώτη επαφή και την έλξη της για τη σύγχρονη έντεχνη μουσική, τις πολλές πρώτες εκτελέσεις σύγχρονων έργων για φλάουτο, το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της για τη σύγχρονη ελληνική εργογραφία και τα έργα που της έχουν αφιερώσει Έλληνες συνθέτες, τις συστηματικές προσπάθειες που κάνει για την ευρεία προβολή αυτής της μουσικής με τρόπους και σε χώρους όχι συνηθισμένους αλλά και για τη διδασκαλική της δραστηριότητα - στο Πανεπιστήμιο και σε master classes ανά τον κόσμο, τη δισκογραφική και ευρύτερη συναυλιακή της παρουσία, τις συνεργασίες και τα πολύπλευρα και πολύ ενδιαφέροντα μελλοντικά της σχέδια.
Ενδιάμεσα, σε μια δύσκολη είναι η αλήθεια επιλογή από το ευρύτατο ρεπερτόριό της, την ακούσαμε να ερμηνεύει την "Courante" του J.S.Bach σε μεταγραφή για σόλο φλάουτο, το πρώτο από τα  "Zwei Märchen" (δύο παραμύθια) του Δημήτρη Τερζάκη, το "Fragmento II" του Γιάννη Ιωαννίδη, το "Diathlassis" της Φανής Κοσώνα, μια μεταγραφή για φλάουτο, sho και ακκορντεόν του αρχαίου ελληνικού επιτύμβιου μουσικού σπαράγματος "Σείκιλος" και το "Forget me" του Γιώργου Κουμεντάκη.