O ύπνος προστατεύει από το κρυολόγημα

Όποιος κοιμάται καθημερινά λιγότερο από 7 ώρες έχει 3 φορές περισσότερες πιθανότητες κρυολογήματος.
Ο ύπνος αποτελεί βασική προϋπόθεση για υγεία και ευεξία. Αυτό το γνωρίζουν σχεδόν όλοι, πόσοι όμως από εμάς το τηρούν με το να εξασφαλίσουν έναν ήσυχο, συνεχή και ποιοτικό ύπνο; Όποιος κοιμάται καθημερινά λιγότερο από 7 ώρες έχει 3 φορές περισσότερες πιθανότητες κρυολογήματος.
Μια ομάδα ερευνητών στο Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ πραγματοποίησε έρευνα που διήρκεσε 4 χρόνια προκειμένου να εξετάσει τις επιδράσεις του ύπνου στην πιθανότητα κρυολογήματος. Αποτέλεσμα: όποιος κοιμάται λιγότερο από 7 ώρες έχει 3 φορές περισσότερες πιθανότητες κρυολογήματος σε σχέση με κάποιον που κοιμάται 8 ώρες!
Ακόμα και η αποτελεσματικότητα του ύπνου παίζει ρόλο: εκείνοι που ήταν ξύπνιοι στο κρεβάτι για περισσότερο από 8% του συνολικού χρόνου έχουν κατά 5 φορές αυξημένες πιθανότητες να αρρωστήσουν σε σχέση με αυτούς που κοιμούνται συνεχόμενα.
Οι επιστήμονες εξέτασαν 153 ανθρώπους επί 5 έως 10 εβδομάδες προκειμένου να καταλήξουν σε ασφαλή αποτελέσματα. Κατόπιν οι εξεταζόμενοι ανέφεραν τηλεφωνικά επί 2 εβδομάδες τα πάντα σχετικά με τον ύπνο τους και ο καθένας από αυτούς πέρασε 6 ημέρες σε καραντίνα όπου εκτέθηκε σε ιό για κρυολόγημα. Οι ερευνητές κατέγραψαν όλα τα συμπτώματα και ένα μήνα αργότερα πήραν αίμα από κάθε εξεταζόμενο προκειμένου να εξετάσουν την ανοσολογική αντίδραση. Όσο μικρότερη ήταν η διάρκεια του ύπνου και όσο αναποτελεσματικότερος ήταν ο ύπνος, τόσο μεγαλύτερος ήταν ο κίνδυνος προσβολής από τον ιό, όπως έδειξε και η αξιολόγηση. Ακόμα και μικρές διαταραχές ύπνου πολλαπλασίασαν την πιθανότητα λοίμωξης.



Παλαιότερες έρευνες είχαν δείξει ότι πιο υγιής είναι εκείνος που κοιμάται 7 με 8 ώρες καθημερινά, ενώ το να κοιμάται κάποιος για περισσότερες από 8 ώρες θεωρούνταν όχι και τόσο υγιές. Κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό να επιβεβαιωθεί στη συγκεκριμένη έρευνα στο Πίτσμπουργκ. Οι ερευνητές εξηγούν πως διάλεξαν υγιή άτομα για να συμμετάσχουν στην έρευνα. Σε έρευνες χωρίς τέτοια προεπιλογή ο πολύωρος ύπνος ήταν συχνά συμπτωματικός για χρόνιες ασθένειες. Παρόλα αυτά οι επιστήμονες θεωρούν τις 7 με 8 ώρες ένα «λογικό στόχο».

ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

ΣΤΟ MAGAZINO