Μπορεί να αντικατασταθεί η πραγματικά δωρεάν, δημόσια και επιτυχημένη λειτουργία μας, από ιδιωτικούς φορείς αμφιβόλου ποιότητας και λειτουργίας ;

Ο Βλαχάκης Γιώργος συνομιλεί με την Κωνσταντίνα Κολιζέρα, Λυκειάρχη του Ειδικού Γυμνασίου -Λυκείου της πόλης
Ήθελα από καιρό να παρουσιάσω τη δουλειά που γίνεται στο Ειδικό Γυμνάσιο –Λύκειο που φιλοξενείται στη πόλη μας …’Ώσπου μια μέρα του Φλεβάρη, που η πόλη λουζόταν με ήλιο, πέτυχα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου σε εκδρομή ..στο Άλσος της Ηλιούπολης. Όμορφη ατμόσφαιρα …χαλαρή διάθεση …και τραπεζάκια όπου μαθητές και μαθήτριες μαζί με τους τις εκπαιδευτικούς τους συζητούσαν …πειραζόταν … γελούσαν …έπαιζαν με το δικό τους μοναδικό τρόπο.
Είχα μαζί μου το μαγνητοφωνάκι και αφού έγιναν οι αναγκαίες συστάσεις και διευκρινήσεις για ποιο λόγο βρισκόμουν ανάμεσά τους, ζήτησα από τη νέα Λυκειάρχη του Ειδικού Σχολείου, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΙΖΕΡΑ, να έχουμε μια δημόσια συνομιλία για το έργο που πραγματώνεται στο Σχολείου «της», αλλά και για και τους φόβους που πλανώνται πάνω από αυτή την ομολογουμένως αξιοπρόσεκτη και πραγματικά επιτυχημένη παρουσία του στο χώρο της ειδικής Αγωγής και όχι μόνο.






Βλαχάκης Γιώργος:

Σας ευχαριστώ που δεχτήκατε αυτή τη δημόσια συνομιλία μας …που οφείλεται στην πεποίθησή μου ότι στο Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο, το οποίο βρίσκεται στη πόλη, γίνονται πολύ σοβαρές και πολυεπίπεδες εκπαιδευτικές δράσεις και λειτουργίες . Μπορείτε να μου πείτε λίγα λόγια αναφορικά με την ιστορία του Σχολείου ;


Κωνσταντίνα Κολιζέρα:
Το σχολείο αυτό ιδρύθηκε το 1985σ’ ένα ισόγειο στο Παγκράτι…που παλιά ήταν χώρος συνεργείου αυτοκινήτων…μετά ήρθαμε εδώ... στην Ηλιούπολη... στο παλιό ιδιωτικό σχολείο ιδιοκτησίας Μαρκουλάκη που αγοράστηκε από τον Ο.Σ.Κ…και είχαμε στη διάθεσή μας τον α΄ όροφο και το ισόγειο. .. Στο ημιυπόγειο στεγαζόταν ένας παιδικός σταθμός του Δήμου …και μετά από πολλές προσπάθειες ..όσων εμπλεκόμασταν με την εκπαίδευση των παιδιών με προβλήματα κινητικά …κατορθώσαμε στα τελευταία 21 χρόνια να έχουμε όλο το κτήριο δικό μας …να έχουμε ράμπες ..ασανσέρ ..να διαμορφώσουμε τον υπόγειο χώρο ..ως χώρο θεραπευτηρίων… φυσικοθεραπευτήριο ,..εργοθεραπευτήριο, ..νοσηλευτήριο, …αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων και ..να κτίσουμε στο προαύλιο χώρο κλειστό γυμναστήριο... Δημιουργήσαμε σιγά σιγά με επιμονή και πάρα πολλές προσπάθειες ένα ειδικό σχολείο ολοκληρωμένο και πολυδύναμο.

Βλαχάκης Γιώργος
Εσείς τι έχετε σπουδάσει ..;


Κωνσταντίνα Κολιζέρα
Είμαι φιλόλογος με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή..

Βλαχάκης Γιώργος:
Γιατί θελήσατε να κάνετε τέτοια εξειδίκευση ..;

Κωνσταντίνα Κολιζέρα:
.: …ξεκίνησε από την ανάγκη, που την έβλεπα και ως πραγματικό καθήκον μιας λειτουργού της δημόσιας εκπαίδευσης , όταν διορισμένη σε τυπικό Γυμνάσιο έπρεπε να βοηθήσω παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, που όμως δεν υπήρχε η δυνατότητα, μέσα στις συνθήκες λειτουργίας του γενικού σχολείου, να βοηθηθούν πραγματικά και όμωςοφείλαμε να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά .Έτσι αποφάσισα να επιμορφωθώ ώστε να μπορώ να αντιμετωπίσω παιδιά με προβλήματα του γενικού σχολείου Με τον καιρό και την πραγματική ενασχόληση με κέρδισε τελικά ο χώρος…της ειδικής εκπαίδευσης …

Βλαχάκης Γιώργος
…κι έτσι μπήκατε στο,.. λούκι …είναι λούκι αυτό που διαλέξατ
ε ..;;

Κωνσταντίνα Κολιζέρα
…δεν είναι λούκι …το αγαπώ πολύ αυτό που κάνω…ανεξάρτητα από το περιχαρακωμένο του χώρου ..όπου άνθρωποι ..που δεν τον βιώνουν πραγματικά και δεν έχουν καεί, όσο θα έπρεπε, στην φλογερή καθημερινότητά του …αποφασίζουν για μας… και την εκπαίδευση των παιδιών μας …

Βλαχάκης Γιώργος:
Πόσοι είναι οι μαθητές που φοιτούν στο σχολείο …;

Κωνσταντίνα Κολιζέρα:
Είναι το μεγαλύτερο μαζί με το αντίστοιχο στο Ίλιον ..έχει 79 παιδιά ..είναι πολλά παιδιά για τον τύπο του σχολείου …υπάρχουν παιδιά με κινητικές αναπηρίες …με μαθησιακές; δυσκολίες ..και πολυαναπηρίες .. παιδιά με ελαφρά νοητική στέρηση που όμως μπορούν να ανταποκριθούν στην διαμορφωμένη ύλη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης…

Βλαχάκης Γιώργος:
Τα παιδιά διδάσκονται όλα τα μαθήματα κανονικά ..και βαθμολογούνται κανονικά ;


Κωνσταντίνα Κολιζέρα:
Τα παιδιά βαθμολογούνται κανονικότατα …και διδάσκονται μέσα από ένα διαμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών ..γίνονται όλα τα μαθήματα που γίνονται και στο γενικό σχολείο ..και επειδή δεν υπάρχει πλήρες διαμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ..παρά τις αιτήσεις και τις αιτιάσεις όλων μας ..εμείς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί των ανάλογων ειδικοτήτων ..σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους διαμορφώνουμε το πρόγραμμα …έτσι ώστε τα παιδιά να μπορούν να ανταποκριθούν και στις πανελλήνιες εξετάσεις όλα αυτά τα χρόνια….Πρέπει να σημειωθεί ..και καμαρώνουμε όλοι για αυτό …ότι πάνω από εξήντα απόφοιτοι του σχολείου μας έγιναν και πτυχιούχοι απόφοιτοι πανεπιστημιακών σχολών …και μάλιστα έχουμε απόλυτα επιτυχημένους επαγγελματίες στο χώρο των σπουδών τους …αλλά και πάρα πολλοί άλλοι με το απολυτήριο του Γενικού Ειδικού Σχολείου μας….μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις κάποιου Τ.Ε.Ε. ή κάποιου ΙΕΚ και να πάρουν επαγγελματική εξειδίκευση.
Είναι πολύ σημαντικό ότι ό απολυτήριος τίτλος σπουδών που παρέχει το Σχολείο μας είναι απόλυτα ισότιμος με τον τίτλο που παρέχεται από το γενικό Γυμνάσιο ή Λύκειο...

Βλαχάκης Γιώργος:
Τι ειδικότητες υπάρχουν και λειτουργούν στο σχολείο ..;

Κωνσταντίνα Κολιζέρα:
Υπάρχουν όλες οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών ..φιλόλογοι…μαθηματικοί …φυσικοί …βιολόγοι …κλπ Σημειωτέον ότι το διδακτικό μας προσωπικό στην πολύ μεγάλη πλειοψηφία του κατέχει μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών γεγονός, που από μόνο του, καθορίζει και το επιστημονικό επίπεδο των συναδέλφων μου.
Επίσης υπάρχει το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που σημαίνει …φυσικοθεραπευτές …εργοθεραπευτές…λογοθεραπευτές…ψυχολόγοι …κοινωνικοί λειτουργοί….σχολικοί νοσηλευτές…
Υπάρχει και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό …που βοηθούν τα παιδιά με κινητικό πρόβλημα ..να μετακινηθούν …βοηθούν στην τουαλέτα τους …στη διατροφή τους ..
Συνολικά απασχολούνται στο Ειδικό Σχολείο της Ηλιούπολης 44 άτομα ..κι αν μετρήσουμε και το εποχιακό προσωπικό οδηγών και συνοδών…είναι πολλά παραπάνω…
Βέβαια το Σχολείο δέχεται παιδιά από όλη την Αττική με βάση μια χωροταξική κατανομή που έγινε από το Υπουργείο .

Βλαχάκης Γιώργος:
Προσέχω τώρα που βρίσκεται σε εκδρομή ….και μου αρέσει πολύ αυτό..…ότι η επαφή σας με τα παιδιά είναι η ίδια.. και ως ενέργεια και ως ύφος παιδευτικό…με κείνη που θα ήταν και με τα παιδιά ενός μη ειδικού σχολείου…


Κωνσταντίνα Κολιζέρα:
Από την αρχή η φιλοσοφία μας ήταν να μη δημιουργήσουμε ένα γκέτο αλλά να δημιουργήσουμε ένα ανοικτό σχολείο …ομαλής και υποστηριγμένης ένταξης των παιδιών αυτών στην κοινωνική πραγματικότητα …Λειτουργούμε για αυτό τον σκοπό πάρα πολλά προγράμματα ... όπως επισκέψεις σε πολιτιστικούς χώρους …θέατρα …μουσεία ..κλπ…κάνουμε τις πολυήμερες εκδρομές μας…
Ας πούμε… είμαστε από τα λίγα σχολεία γενικής και ειδικής εκπαίδευσης που λειτουργούμε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius τα τελευταία οκτώ χρόνια …όπου ομάδα μαθητών από μία ευρωπαϊκή χώρα πηγαίνουν σε σχολεία άλλων έξι ευρωπαϊκών χωρών και παρουσιάζουν τη δουλειά που έχουν κάνει πάνω σε κάποιο θέμα που έχει δοθεί για μελέτη από την αντίστοιχη διεύθυνση του προγράμματος στην ευρωπαϊκή ένωση ..τώρα πχ το θέμα που έχει δοθεί αφορά τις φυσικές καταστροφές κι εμείς το εξειδικεύουμε στο χώρο της πατρίδας μας …
Πρέπει να πούμε σε αυτό το σημείο ότι μετά από ευρωπαϊκή αξιολόγηση το σχολείο μας…που είναι το μόνο ειδικό σχολείο που συμμετέχει στο πρόγραμμα .. έχει βρεθεί σε πολύ καλή σειρά και μάλιστα σε κάποιο είχαμε έρθει πρώτοι …αν και αξιολογούμαστε με την ίδια διαδικασία που αφορά και την αξιολόγηση ενός τυπικού σχολείου ..όποτε καταλαβαίνετε ότι η διάκριση αποκτά πολύ μεγαλύτερο ειδικό βάρος …

Βλαχάκης Γιώργος:
..να ρωτήσω τι άλλο κάνετε σε αυτό το σχολείο …;

Κωνσταντίνα Κολυζέρα:
..έχουμε νεοσύστατη χορωδία ..με τη βοήθεια της μόνιμης επιτέλους μουσικού στο σχολείο μας …κάνουμε προετοιμασία θεατρικής παράστασης για το τέλος ης χρονιάς…κάνουμε το πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας, ..που αφορά τον επαγγελματικό προσανατολισμό, …τα παιδιά συμμετέχουν στους αγώνες Μπότσια, ..που είναι το παρολυμπιακό άθλημα,…στο οποίο έχουμε πάρει και την πρώτη θέση,…έχουμε την εφημερίδα μας που συντάσσεται αποκλειστικά από τα παιδιά ..και έχουμε πάρει πρώτο πανελλήνιο βραβείο και μια πανελλήνια διάκριση μαθητικού εντύπου…έχουμε φτιάξει δικό μας φιλμάκι στο πρόγραμμα «πάμε σινεμά» που και γι’ αυτό βραβευτήκαμε ..( γέλια )

Βλαχάκης Γιώργος:
Βλέπω ότι όλη αυτή τη παιδαγωγούσα λειτουργία την έχετε πάρει στους ώμους σας …όλο το προσωπικό του Σχολείου ..και πραγματικά επαφίεται στον πατριωτισμό σας …αλλά για πες μου …ποιους έχετε απέναντι …;


Κωνσταντίνα Κολιζέρα:
( γέλια )…πάντως όχι τους γονείς των μαθητών μαςπου στέκονται πραγματικά ένθερμα δίπλα μας ...όταν πχ πέρυσι είχε υπάρξει δημοσίευμα περί πιθανής συγχώνευσης ή κατάργησης του σχολείου μας ..του σχολείου τους…και γενικότερης υποβάθμισης των ειδικών σχολείων γενικότερα …ο Σύλλογος Γονέων μόνος του ..χωρίς δικιά μας επέμβαση και προτροπή …πήρε το θέμα πάνω του ..πήγε στο Υπουργείο …διεκδίκησε την αναγκαιότητα και υπερασπίστηκε το έργο και την αυτοτελή παρουσία του Σχολειού του ..και κατά αρχήν έκαναν πίσω οι του Υπουργείου …

Βλαχάκης Γιώργος:
Έχετε πληροφορίες αν μια προσπάθεια αναλόγου τύπου θα ξεκινήσει και πάλι φέτος από την πλευρά του Υπουργείου ..;;

Κωνστντίνα Κολιζέρα :
Υπάρχει η πρόθεση ..να αλλάξουν οι δομές και τα πλαίσια ένταξης των παιδιών που φοιτούν στα ειδικά σχολεία …με τη συγχώνευσή τους στα γενικά σχολεία ..αλλά εμείς εδώ ..έχουμε πολλά παιδιά με προβλήματα αναπηρίας …και δεν μπορούν αυτά να υποστηριχτούν …δεν υπάρχουν τα μέσα, οι υποδομές στα πλαίσια λειτουργίας του Γενικού Γυμνασίου και Λυκείου ..έτσι σε πρώτη φάση…δεν υφίσταται θέμα συγχώνευσης …

Βλαχάκης Γιώργος:
…μαθαίνω ότι οι Ροταριανοί …σας έχουν από κοντά …διαθέτουν υλικό …τους χρειάζεστε…;;;

Κωνσταντίνα Κολυζέρα:
χρειαζόμαστε …δυστυχώς …όλους τους χορηγούς.....ο Δήμος καλύπτει κάποια λειτουργικά έξοδα και έξοδα συντήρησης ..υπάρχουν κονδύλια που δίνονταιαπό το Υπουργείο Δια Βίου Μάθησης στο Δήμο για τις ανάγκες του Σχολείου μας …η εκάστοτε Δημοτική Αρχή ..δε μπορώ να πω ..έχει δείξει την ανάλογη ευαισθησία που απαιτείται να υπάρχει για τη λειτουργία του Σχολείου μας .. αλλά δεν είναι δυνατόν …δυστυχώς .. να καλύπτονται όσα πραγματικά χρειάζονται Χορηγοί μας δεν είναι μόνο οι Ροταριανοί ..είναι και το Ευγενίδειο Ιδρυμα με δωρεά ειδικών σχολικών λεωφορείων ,με χρηματική ενίσχυση των πολυήμερων εκδρομών του σχολείου, …είναι η Εθνική Τράπεζα, επίσης με δωρεά σχολικού λεωφορείου…ακόμα και μια εκπομπή του Σπύρου Παπαδόπουλου , όπου μέσα από αυτή αγοράστηκε και προσφέρθηκε σε μας ένα ακόμη σχολικό ειδικό λεωφορείο…με τέτοιες διαδικασίες διαθέτουμε δέκα σχολικά λεωφορεία ...γεγονός σημαντικό όπως καταλαβαίνετε …βέβαια …έχουν παλιώσει …απαιτείται η ανανέωσή τους …αλλά …

Βλαχάκης Γιώργος:
Ποια είναι η άποψη σας για τις προσπάθειες της σημερινής αρχής αναφορικά με κάποιες δράσεις που αφορούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες …παραχώρηση κενού δημόσιου σχολείου για εκπαιδευτικές και άλλες δράσεις μέσω ΜΚΟ…;;;…δεν το έχω ξεκάθαρο όλο αυτό …


Κωνσταντίνα Κολιζέρα:
… δε ξέρω ..λέγονται πολλά …επίσημη ενημέρωση δεν έχω …ακούω από γονείς …από δημοτικούς συμβούλους διάφορα θα παραχωρήσουμε δηλαδή σε ΜΚΟ …σε ιδιώτες τελικά …στους ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ας πούμε δημόσιο χώρο ;;;..Τι να πω …οι ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ από ότι ξέρω δημιουργούν ;;;..χώρο απασχόλησης για άτομα με ειδικές ανάγκες ηλικίας άνω των 24 χρόνων που έχουν νοητική υστέρηση …

H δικιά μας θέση είναι ότι δεν έχουμε κανένα πρόβλημα στο να δημιουργηθούν πραγματικά και ουσιαστικά πλαίσια υποστήριξης ..αλλά όχι να αποδομηθεί ένα τόσο σημαντικό δημόσιο πλαίσιο, που δίνει στα παιδιά δυνατότητες ..πτυχία ..απολυτήρια ..που ανοίγει δρόμους …και, που για αυτόν ακριβώς το λόγο, έχουν επί τόσα χρόνια ξοδευτεί τόσα χρήματα από θεσμοθετημένους κρατικούς ή άλλους φορείς…

Αν στοχευμένα ή όχι αποδομήσουν τη δημόσια , την πραγματικά δωρεάν και πανθομολογούμενη επιτυχημένη λειτουργία του Σχολείου μας …μπορούν να την αντικαταστήσουν πραγματικά ..ιδιωτικοί φορείς αμφιβόλου ποιότητας και λειτουργίας…;;;
Φοβάμαι μήπως και μέσα στην αναμπουμπούλα της κρίσης μπουν κάποιοι μέσα στο χώρο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης με μόνο κίνητρο την κερδοσκοπία ..


Βλαχάκης Γιώργος:
…τι έχετε εισπράξει ως άνθρωπος εργαζόμενη στο Ειδικό Σχολείο..;

Κωνσταντίνα Κολιζέρα:
γίνομαι καθημερινά ..υποχρεωτικά ( γέλια ) ..καλύτερος άνθρωπος…
Όταν όλοι μας ασχολούμαστε πολύ με την μικροκαθημερινότητά μας …τη βιτρίνα μας κτλ… ας κάνουμε μια προσπάθεια να δούμε μια μέρα ενός ΑΜΕΑ.…Εγώ καθημερινά όταν βλέπω τους μαθητές μου με σοβαρότατα κινητικά ..ή προβλήματα επιβίωσης να ασχολούνται με τη μόρφωση ..να έχουν κέφι για ζωή ..να ζητάνε να κάνουν πράγματα …δύσκολα και να επιμένουν στην πραγματοποίηση τους …λέω στον εαυτό μου «…Ντίνα σκέψου καλύτερα …με τι ασχολείσαι τώρα..;;»…

Ρωτήθηκε ένας μαθητής μου ..τι φοβάται …θα περίμενε κανείς από έναν έφηβο άρρωστο να του πει ..τον θάνατο ..εκείνος απάντησε ότι τον φοβίζει η ζωή …Ο αγώνας αυτών των παιδιών και των οικογενειών τους ξεπερνάει αυτό που λέμε τα ανθρώπινα όρια …ακόμα και η διεκδίκηση για ισότιμη μεταχείριση ..χωρίς διακρίσεις … στα αυτιά μου ακούγεται πολύ λίγο

Βλαχάκης Γιώργος.:
…Πως βιώνεις την οικονομική κρίση μέσα στο σχολείο σου..;


Κωνσταντίνα Κολιζέρα:
Υπάρχουν μαθητές με σοβαρό οικονομικό πρόβλημα …μαθητές που ό ένας ή και οι δυο γονείς τους είναι άνεργοι…υπάρχουν οικογένειες με τέτοια οικονομικά προβλήματα που έχουν δυο και τρία παιδιά - μαθητές μας με ειδικές ανάγκες που βέβαια, όπως και όλοι οι άλλοι έφηβοι, βιώνουν το άγχος της οικογένειας ..με ψυχολογικό αντίκρισμα πάνω τους …αν τους κόψουν και αυτό το επίδομα που τους δίνεται …τα πράγματα θα γίνουν ..εκρηκτικά …γιατί αυτές οι οικογένειες έχουν να αντιμετωπίσουν …έξοδα απαραίτητων εγχειρήσεων …λογοθεραπειών …φυσικοθεραπειών …ανεξάρτητα αν γίνονται κι εδώ αυτά τα τελευταία ..όμως πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι το σχολείο δεν είναι ίδρυμα αποκατάστασης…δρούμε επικουρικά για να μπορέσουν τα παιδιά να λειτουργήσουν μέσα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου και μόνο…πολλές λοιπόν θεραπείες δεν καλύπτονται πλέον από το δημόσιο ..όποτε αν τους κόψουν κι αυτό το επίδομα …άστα …η κοινωνική υπηρεσία που λειτουργεί από το σχολείο μας φροντίζει και ενεργεί, όχι βέβαια με ύφος φιλανθρωπικό, αλλά ουσιαστικά, ενεργοποιώντας θεσμικούς φορείς σε πολλές των περιπτώσεων

Βλαχάκης Γιώργος.:
…έχει απόλυτα δίκιο…τελικά… το παιδί που είπε ότι φοβάται τη ζωή ..που του προσφέρεται και όχι τον θάνατο …που μπορεί να τον πολεμήσει στα δικά του αλώνια..
Εσείς οι εκπαιδευτικοί της ειδικής παίρνετε ένα ειδικό επίδομα νομίζω.
.

Κωνσταντίνα Κολιζέρα.:
Πριν την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου υπήρχε ένα ειδικό επίδομα της τάξης των 150 ευρώ ..το οποίο τώρα κόπηκε …δεν υπάρχει …εγώ λοιπόν περίμενα να δω πως θα αντιδράσουν από αυτή τη περικοπή οι συνάδελφοι του σχολείου …σκεφτόμουνα ότι τώρα θα αποδειχτεί ποιοι είναι εδώ μέσα λόγω του επιδόματος και ποιοι επειδή πραγματικά το θέλουν …..γιατί μπορούν να ζητήσουν να μετατεθούν, αν το θελήσουν , σε κανονικό σχολείο ανά πάσα στιγμή.. και τελικά δεν έφυγε κανείς …μα κανείς ..κα να σκεφτείτε το απλό .. ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι μένουν πολύ μακριά από το τόπο εργασίας τους…

Βλαχάκης Γιώργος.:
..έχετε να πείτε κάτι που δε ρώτησα ..;;

Κωνσταντίνα Κολυζέρα.:
..μου είπατε ότι θα συνομιλήσετε και με μαθητές του Σχολείου μας …Είμαι σίγουρη ότι θα πουν περισσότερα εκείνοι …και ίσως πιο ουσιαστικά…

Βλαχάκης Γιώργος.
Σας ευχαριστώ για τη συνομιλία…


Κωνστανίνα Κολυζέρα.:
Εγώ σας ευχαριστώ και εκ μέρους όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού για την πρωτοβουλία σας να παρουσιάσετε τη δουλειά που γίνεται στο Ειδικό Γυμνάσιο και Λύκειο της Ηλιούπολης



Ζήτησα από την Λυκειάρχη και μου έδωσε την άδεια να συνομιλήσω, με τον απαιτούμενο σεβασμό και την ανωνυμία που απαιτείται, και με κάποιο μαθητή ή μαθήτρια του πενταμελούς συμβουλίου. Μίλησα με τη Δώρα. Η συνομιλία μας , η γεμάτη με τον καθαρό, σοβαρό και αισιόδοξο λόγο της, θα παρουσιαστεί τις επόμενες μέρες.


ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

ΣΤΟ MAGAZINO